Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
06.10.2025
Przedstawiciele Konsorcjum, w którego skład wchodzi Budimex SA (Lider Konsorcjum, udział 45%), Budimex Kolejnictwo SA (5%) oraz Gülermak SA (50%) podpisali umowę na zaprojektowanie i kompleksową realizację robót budowlanych na odcinku H linii kolejowej nr 622 Szczyrzyc – Tymbark. Inwestycja jest częścią strategicznego projektu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz – Etap II”.
Podpisany 6 października 2025 r. kontrakt obejmuje zaprojektowanie i budowę odcinka H linii kolejowej nr 622 pomiędzy Szczyrzycem a Tymbarkiem. To blisko 8 kilometrów nowej infrastruktury kolejowej, która znacząco poprawi układ komunikacyjny w Małopolsce. Najbardziej wymagającym i spektakularnym elementem przedsięwzięcia będzie realizacja dwóch nowoczesnych tuneli kolejowych – T7 o długości około 1,1 km oraz T9 o długości niemal 3,8 km, z towarzyszącymi tunelami ewakuacyjnymi. Wartość umowy wynosi 1,693 mld zł netto.
– Budowa nowego odcinka linii kolejowej Szczyrzyc – Tymbark to jedna z najważniejszych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce. Jako Budimex będziemy realizować strategiczny fragment projektu, obejmujący między innymi budowę dwóch nowoczesnych tuneli kolejowych. To przedsięwzięcie w istotny sposób poprawi dostępność komunikacyjną regionu i podniesie standard podróży koleją – powiedział Artur Popko, Prezes Zarządu Budimex SA.
Oprócz tuneli, Konsorcjum zrealizuje także liczne obiekty inżynieryjne, w tym trzy mosty kolejowe, trzy mosty drogowe, wiadukt kolejowy, wiadukt drogowy, dziesięć przepustów oraz ścianę oporową. Projekt przewiduje również budowę nowego peronu pasażerskiego w Stróży koło Dobrej o długości 200 metrów, wyposażonego w nowoczesną infrastrukturę dla podróżnych. Integralną częścią kontraktu będzie wykonanie sieci trakcyjnej oraz wdrożenie zaawansowanych systemów sterowania ruchem kolejowym, które zwiększą przepustowość i bezpieczeństwo
na modernizowanym odcinku.
Projekt jest częścią szeroko zakrojonego programu „Budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Szczyrzyc – Tymbark/Mszana Dolna oraz modernizacja linii kolejowej nr 104 Chabówka – Nowy Sącz”, który ma strategiczne znaczenie zarówno dla ruchu pasażerskiego, jak i towarowego w południowej Polsce. Jego celem jest skrócenie czasu podróży między Krakowem a Nowym Sączem oraz stworzenie nowego, szybkiego połączenia kolejowego z Podhalem i regionem sądeckim.
Budimex od wielu lat należy do grona największych wykonawców inwestycji kolejowych w Polsce. Najważniejsze kontrakty kolejowe Budimeksu w ostatnich latach obejmują poprawę dostępu kolejowego do portu w Gdyni, przebudowę warszawskiego Dworca Zachodniego oraz modernizację węzła w Czechowicach-Dziedzicach. Projekty te, realizowane równolegle z pracami przy Rail Baltica, potwierdzają silną pozycję firmy wśród liderów branży.
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Specjalista ds. Public Relations