Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
12.12.2024
Budimex S.A. podpisał umowę z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi S.A. na realizację odcinka A w ramach projektu modernizacji alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto. Prace obejmą linie kolejowe nr 201 na odcinku Kościerzyna – Somonino oraz nr 214 Somonino – Kartuzy. Projekt ma kluczowe znaczenie dla poprawy przepustowości i dostępności kolei na Kaszubach.
Zakres prac
Projekt przewiduje modernizację 27 km linii nr 201, w tym budowę drugiego toru, oraz odnowę 8 km linii nr 214, co umożliwi wznowienie ruchu pasażerskiego między Somoninem a Kartuzami. Linie zostaną zelektryfikowane, a także zmodernizowane zostaną stacje i przystanki kolejowe. Z myślą o pasażerach o ograniczonej mobilności perony zostaną dostosowane do ich potrzeb.
Prace obejmą również:
Poprawa komfortu i efektywności
Po zakończeniu inwestycji pociągi pasażerskie będą poruszać się z prędkością do 140 km/h na linii nr 201 i do 120 km/h na linii nr 214. Dla transportu towarowego przewidziano zwiększenie prędkości do 100 km/h. Modernizacja linii kolejowych nr 201 i 214 to inwestycja o strategicznym znaczeniu. Usprawni połączenia między Kaszubami, Trójmiastem i Bydgoszczą, a także poprawi dostęp do portów morskich w Gdyni i Gdańsku. Dzięki temu projektowi wzmocni potencjał logistyczny regionu, ułatwiając transport towarów i przyczyniając się do rozwoju handlu międzynarodowego.
Szczegóły kontraktu
Budimex S.A. przedstawił ofertę, która uzyskała najwyższą ocenę w postępowaniu przetargowym. Wartość netto zamówienia podstawowego wynosi ponad 1,15 mld zł, natomiast łącznie z opcjami – 1,28 mld zł netto.
Projekt stanowi kluczowy element poprawy transportu na trasie Bydgoszcz – Trójmiasto, zwiększając dostępność i komfort dla mieszkańców regionu. Modernizacja przyczyni się do rozwoju gospodarczego i społecznego Kaszub, a także podniesie standard obsługi pasażerów oraz przewozów towarowych.
Budimex zrealizował w ostatnich pięciu latach największe kontrakty kolejowe w Polsce: modernizację linii Warszawa – Lublin, węzła kolejowego Port Gdynia, węzła Czechowice – Dziedzice na Śląsku, stacji Ełk na Warmii i Mazurach, czy linii E59 Rokietnica – Wronki w Wielkopolsce. Obecnie Budimex finalizuje prace na stacji Warszawa Zachodnia. Największy polski generalny wykonawca realizuje teraz również modernizację odcinków LK104 między Chabówką a Nowym Sączem w ramach projektu Podłęże – Piekiełko.
—-
Cytat Artura Popko – Prezesa Budimex SA
Wraz ze stacjami, zabudowane zostanie ponad 70 km pojedynczego toru, do których wykorzystane będzie ponad 118 tys. podkładów kolejowych. Dodatkowo zabudowanych zostaną 83 rozjazdy. Przebudujemy także około 25 km dróg oraz około 25 przejazdów kolejowo – drogowych na potrzeby sprawniejszej i bezpieczniejszej komunikacji mieszkańców jak i pozostałych użytkowników.
Powstanie nowa nastawnia LCS w Kościerzynie, zestaw kontenerów dla urządzeń SRK w Gołubiu Kaszubskim oraz Nastawnia Somonino. Zostanie przeprowadzona adaptacja budynku na wejścia do przejścia podziemnego na perony, przebudowa tarasu przy budynku dworca oraz przebudowa Nastawni KC w Kościerzynie. Ponadto, zostanie wykonana relokacja zabytkowego dworca w Gołubiu Kaszubskim.
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex