Strona główna > Media > Budowa Pomorskiej Kolei Metropolitalnej wkracza w kolejny etap
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
05.06.2013
Po wyburzeniu wszystkich obiektów (łącznie 14), rozpoczną się roboty związane ze wzmocnieniem gruntu pod nowe obiekty mostowe i nasypy kolejowe. Już są budowane platformy robocze pod palownice. Rozpoczęły się także roboty ziemne, tj. rozbiórki istniejących nasypów. Cały teren inwestycji został sprawdzony przez saperów, prowadzony jest nadzór archeologiczny i przyrodniczy. Z placu budowy są usuwane karpiny po wycince drzew oraz humus. Trwa budowa dróg dojazdowych i technologicznych (łącznie powstanie ok. 10 km tych dróg). Zostało już także zorganizowane zaplecze budowy wykonawcy i inżyniera kontraktu.
Inwestycja jest realizowana w systemie „projektuj i buduj”. Równolegle z pracami budowlanymi są prowadzone intensywne prace projektowe, które pozwolą na realizację kolejnych etapów inwestycji.
Łącznie na 17- kilometrowym odcinku dwutorowej linii kolejowej powstanie 16 wiaduktów kolejowych, 7 wiaduktów drogowych i jednej estakady w rejonie lotniska, 5 przejść nad torami, kładki dla pieszych, przepusty, przejścia dla zwierząt. W zakres inwestycji wchodzi także budowa 8 przystanków dla pasażerów, budynku Lokalnego Centrum Sterowania, stacji technicznej do zmiany kierunku jazdy pociągów, a także 1,4- kilometrowego odcinka jednotorowej łącznicy PKM z linią kolejową 201.
Pomorska Kolej Metropolitalna usprawni regionalny transport kolejowy. Gdańsk i Gdynia zostaną połączone z gdańskim portem lotniczym. Dodatkowo Gdańsk zyska połączenie z Kartuzami i Kościerzyną.
Umowa z Pomorską Koleją Metropolitalną SA na projekt i budowę Pomorskiej Kolei Metropolitalnej w Gdańsku, o wartości 582,2 mln złotych netto, została podpisana 7 maja 2013 roku. Prace potrwają do końca kwietnia 2015 roku.
W latach 2007 – 2009 Budimex w konsorcjum z Ferrovialem Agroman zmodernizował stację kolejową Gdynia Główna Osobowa za 146,1 mln zł netto.
Obecnie Budimex modernizuje ponad 50- kilometrowy odcinek torów kolejowych linii nr 9 objętych zarządzaniem LCS Iława. Wartość realizowanego kontraktu wynosi prawie 698 mln zł netto.