Strona główna > Media > Najpiękniejsza obwodnica w Polsce oddana do użytku
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
31.10.2022
Budimex oddał od eksploatacji sześciokilometrową obwodnicę Wałbrzycha. Obwodnica przebiega w górzystym terenie tzw. Gór Wałbrzyskich ok. 500 mnpm i pozwala na ominięcię centrum miasta w śladzie drogi krajowej nr 35 (Granica RP – Wrocław). Inwestorami są: Miasto Wałbrzych i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział we Wrocławiu. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.
Obwodnica Wałbrzycha to droga dwujezdniowa z trzema węzłami komunikacyjnymi: Rondo Niepodległości; węzeł Żeromskiego; węzeł Reja. Na trasie powstały 3 estakady: nr 5 (rondo), wiadukt nr 6 (ul. Żeromskiego), wiadukt nr 7 (ul. Reja). Najdłuższy z obiektów ma 180 metrów długości. Budimex skonstruował również przejście podziemne w ciągu ul. Żeromskiego. Powstała kładka dla pieszych nad obwodnicą w rejonie ulic dr Oczki i św. Kingi oraz trzy ramowe przepusty na potoku Szczawnik.
Budowa była bardzo wymagająca dla generalnego wykonawcy. Pod budowaną drogą istania niezinwentaryzowana infrastruktura pogórnicza – szyb Gustaw, Lisia Sztolnia. Wymagały one zmian projektowych i wielu dodatkowych prac wzmacniających i zabezpieczających nową obwodnicę – mówi Cezary Łysenko – Dyrektor Dywizji Budownictwa Infrastrukturalnego Budimex.
Do budowy zużyto: 750 tys. ton na nasypy, 80 tys. ton mieszanki asfaltowej, ponad 2 tys. ton stali zbrojeniowej i poonad 19 tys. metrów sześciennych betonu. Zadanie obejmowało także przebudowę 16 istniejących ulic.
Odkrywaliśmy także pozostałości historycznej infrastruktury miejskiej i przemysłowej – torowiska, stare dukty drogowe, fundamenty i słupy energetyczne zasilające nieistniejące zakłady przemysłowe –Te okoliczności miały największy wpływ na to, że budowa trwała rok dłużej niż było planowane. Mimo to prace zakończylismy w ostatecznym termnie kontraktowym, czyli przed 21 listopada – dodaje Cezary Łysenko.
Budowa rozpoczęła się w kwietniu 2019 roku. Koszt inwestycji wyniósł: 397 mln zł netto.
Filmy: WeTransfer – Send Large Files & Share Photos Online – Up to 2GB Free (surówka TV)
Link do filmu na Youtube: Obwodnica Wałbrzycha – premiera 28.10.2022 – YouTube
Link do zdjęć prasowych: https://we.tl/t-CFRsZgvQOy