Strona główna > Media > Otwarcie mostu na Sole na obwodnicy Oświęcimia
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
12.12.2025
Budimex wraz z GDDKIA Oddział w Katowicach oddał do eksploatacji kolejny odcinek obwodnicy Oświęcimia. Tym razem udostępniono kierowcom fragment 1,6 km drogi wraz z nowobudowanym mostem na rzece Sole. Nowa trasa powstaje w ramach Programu Budowy 100 obwodnic.
Most ten jest kluczowym elementem obwodnicy wyczekiwanym przez mieszkańców i włodarzy Oświęcimia. Cała 9 km trasa skomunikuje w 2026 roku Oświęcim z trasą S1 w województwie śląskim. Jest to już trzeci oddany do użytkowania fragment obwodnicy.
W ramach inwestycji budowana jest nowa droga krajowa nr 44 „Obwodnica Oświęcimia” o długości nieco ponad 9 km, prowadząca od węzła Oświęcim na powstającej drodze ekspresowej S1 do okolic skrzyżowania ul. Zatorskiej i Grojeckiej. Trasa omija miasto od strony południowej, zapewniając szybkie i bezpieczne połączenie z drogą ekspresową Mysłowice – Bielsko-Biała, a dzięki temu również z autostradą A4.
Otwarty most nad rzeką Sołą o długości 463,5 m posiada jedno z najdłuższych przęseł nurtowych o takiej konstrukcji w Polsce. Wynosi ono 140 m. Obiekt ten umożliwia przeprowadzenie drogi krajowej nr 44 nad ul. Legionów w Oświęcimiu (DW 933), nad terenem ujęcia wody „Zasole”, rzeką Sołą i zbiornikiem wodnym Kamieniec.
Konstrukcję mostu stanowi dźwigar skrzynkowy strunobetonowy z estakadami dojazdowymi wykonanymi z zastosowaniem prefabrykowanych belek typu „T” – mówi Anna Nicieja – Dyrektor Kontraktu Budimex
Sam węzeł Oświęcim znajduje się już na terenie województwa śląskiego, między miejscowościami Bojszowy i Jedlina
Największym wyróżnikiem tej realizacji są obiekty mostowe. Most nad Wisłą długości 432m budowany w technologii nasuwania podłużnego, Most nad Sołą o długości 463m budowany w technologii nawisowej wiadukt WK2 z przejściem pod czynną linią kolejową LK93 i LK882
Otwarcie Mostu Na So