Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Informacje dla inwestorów
Bieżące notowania
Zobacz więcejRaporty bieżące
Zobacz więcejWskaźniki finansowe
Bieżące notowania
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
20.10.2022
Postępują prace na stacji kolejowej Czechowice–Dziedzice. Obecnie w ramach kontraktu Budimex realizuje m.in. budowę peronu nr 2, budowę czterech torów głównych zasadniczych, czterech torów dodatkowych oraz osiem torów bocznicowych po północnej stronie stacji. Ponadto trwa zabudowa rozjazdów na głowicy wschodniej i zachodniej stacji. Zaawansowanie całości prac wynosi już 77%. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem.
Nowy peron ma zostać udostępniony pasażerom do użytku w czerwcu 2023 r. Budowane są również nowe perony na przystanku Goczałkowice-Zdrój, a także nowy tor na odcinku Most Wisła a Czechowicami-Dziedzicami wraz z siecią trakcyjną i urządzeniami sterowania ruchem. Zakończenie tego etapu prac planowane jest na kwiecień 2023 r.
Do zakończenia pozostał niespełna rok w ciągu którego pozostaje do wykonania kilka kluczowych elementów takich jak zakończenie budowy układu torowego na północnej części stacji oraz linii kolejowej nr 139 wraz z siecią trakcyjną, branżą srk; wiadukt kolejowy nad ulicą Legionów w Czechowicach-Dziedzicach czy zbiornik retencyjny na stacji zabezpieczający odprowadzenie m.in. wód opadowych z przyległego terenu miejskiego. Na gotowych odcinkach będą trwały prace porządkowe i wykończeniowe wraz wykonaniem projektowanej zieleni – mówi Wojciech Głuc – Dyrektor Kontraktu Budimex.
W ramach kontraktu podpisanego w październiku 2019 roku Budimex odpowiada za:
– wymianę około 47 km torów i 56 km sieci trakcyjnej oraz 119 rozjazdów;
– przebudowę 23 obiektów inżynieryjnych, w tym 8 wiaduktów i 4 mostów;
– modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych;
– budowę Lokalnego Centrum Sterowania na stacji Czechowice-Dziedzice;
– modernizację peronów w stacji Czechowice-Dziedzice oraz na przystankach Goczałkowice Zdrój i Zabrzeg.
Celem inwestycji jest zapewnienie większego komfortu podróży pasażerom, usprawnienie przewozu towarów oraz podróży po zmodernizowanych obiektach: mostach, wiaduktach i przepustach – w tym po nowym 150-m moście na Wiśle między Goczałkowicami – Zdrój a Czechowicami oraz po nowym wiadukcie nad DK 1 w Czechowicach–Dziedzicach. Dzięki inwestycji będzie można wygodnie i sprawne podróżować na trasie Katowice – Zebrzydowice i Cieszyn (granica z Czechami) oraz Beskidy. Wszystkie obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się.
Inwestycja w liczbach:
Wartość kontraktu równa jest 1,4 mld zł. Inwestorem jest PKP Polskie Linie Kolejowe SA. Projekt został dofinansowany przez Unię Europejską z instrumentu CEF „Łącząc Europę”. Przewidywany termin zakończenia prac to październik 2023 r. Budimex jest jednym z liderów budownictwa kolejowego w Polsce. Spółka realizuje obecnie kontrakty takie jak m.in. nowa stacja Warszawa Zachodnia, będąca jedną z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Największy polski generalny wykonawca buduje także stację kolejową Port Gdynia i Stację Ełk. W ostatnich dwóch latach Budimex zakończył również modernizację linii kolejowej Warszawa – Lublin, Odcinek E59 Rokietnica – Wronki i odcinek trasy kolejowej E30 Trzebinia – Krzeszowice.
Audio Czechowice Dziedzice
Postep Prac Na Stacji Czechowice Dziedzice Informacja Prasowa
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex