Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
18.03.2022
Budimex – generalny wykonawca nowej stacji Warszawa Zachodnia przeszedł do kolejnej kluczowej fazy prac – robót torowych i mostowych po stronie zachodniej stacji. Do użytku oddano także nowy peron ósmy stacji. Na ukończeniu są prace konstrukcyjne związane z tunelem łączącym perony 1-8 z peronem nr 9 linii obwodowej. Po stronie zachodniej stacji powstają dwa betonowe obiekty mostowe o łącznej kubaturze 30 tysięcy m3. W tych miejscach powstanie zupełnie nowy układ torowy i rozjazdowy, zapewniający większą przepustowość pociągów jadących w kierunkach zachodnim i południowym. Zaawansowanie całości prac przekroczyło już 38%.
Prace na stacji Warszawa Zachodnia to jedna z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ponad 1,9 mld zł netto. Realizowana w ramach projektu POIiŚ 5.1-13 pn.: „Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Zachodnia”. Prace rozpoczęły się w grudniu 2020 roku. Zakończenie inwestycji planowane jest na 2023 rok.
Warszawa Zachodnia to strategiczna w Polsce stacja pod względem liczby kursujących pociągów. Średnio na dobę przejeżdża przez nią około 1000 pociągów aglomeracyjnych, regionalnych, dalekobieżnych krajowych i międzynarodowych.
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex