Przebudowa stacji Warszawa Zachodnia
Przebudowa Warszawy Zachodniej to jedna z największych inwestycji kolejowych ostatnich lat. Projekt realizowany jest dzięki współpracy czterech jednostek organizacyjnych Budimex – dwóch rejonów: DBK, DBO i Mostostalu Kraków. W ramach kontraktu, na dwóch kondygnacjach, powstaje przejście ze sklepami i restauracjami, a niżej tunel z przystankami dla tramwajów wielkości stacji metra. Zadanie obejmuje wykonanie nowych peronów, dostosowanych do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się, skomunikowanych z tunelem za pomocą schodów ruchomych i wind, przystosowanych do przewozu wózków i rowerów. Realizacja wiąże się także z powstaniem dodatkowego peronu od strony Tunelowej oraz budową Budynku Wielofunkcyjnego z Halą Dworcową. Przebudowa układu torowego ma umożliwić swobodny przejazd pociągów z linii obwodowej na linię radomską, i tym samym stworzenie bezpośrednich połączeń SKM Piaseczno – Legionowo i Legionowo – Lotnisko Chopina. Zakres prac dotyczy m.in. budowy 30 km torów, 130 rozjazdów oraz ponad 64 tys. metrów kolumn DSM wzmacniających grunt.