pl

Menu

pl

Raporty bieżące

07 maj 2024
Raport bieżący nr 39/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że 07.05.2024 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Lublinie poinformowała Spółkę o tym, że jej oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym pn. PROJEKT I BUDOWA DROGI EKSPRESOWEJ S17 PIASKI – HREBENNE, ODCINEK ‎NR 3: WĘZEŁ „KRASNYSTAW PÓŁNOC” („KRASNYSTAW I”) WRAZ Z WĘZŁEM – WĘZEŁ „IZBICA” („TARZYMIECHY”) WRAZ Z WĘZŁEM”.

Powyższe nie oznacza wyboru oferty Budimeksu S.A. jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone.

Wartość oferty: 781 745 752,00 zł netto

Termin rozpoczęcia robót: od dnia zawarcia umowy przez obie strony

Termin zakończenia robót: 39 miesięcy od daty zawarcia umowy (do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych)

Okres gwarancji dla głównych robót: do 15 lat

Okres rękojmi: 60 miesięcy liczonych od daty wskazanej w Świadectwie Przejęcia‎

Zaliczka: od 1% do 10% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto

Warunki płatności:  do 30 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego faktur VAT wystawionych na kwoty poświadczone w Świadectwach Płatności

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 10% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: 20% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej netto

Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania odszkodowania uzupełniającego ‎przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, ‎powstałej lub mogącej powstać w związku z niewykonaniem lub nienależytym ‎wykonywaniem przez Wykonawcę umowy.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość oferty przekracza próg 196.030 tys. zł netto.

22 kwi 2024
Raport bieżący nr 38/2024_K

W nawiązaniu do raportu nr 37/2024 z dnia 22 kwietnia 2024 r. o zwołaniu Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimeksu SA, Zarząd Budimeksu SA przekazuje projekty uchwał na Zwyczajne Walne Zgromadzenie, które zostało zwołane na dzień 23 maja br.:

 

projekt

Uchwała Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: wyboru Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. podejmuje uchwałę o następującej ‎treści:‎

‎§ 1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie powołuje Panią/Pana ‎‎……………………. na Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A. ‎

z dnia 23 maja 2024 roku  ‎

w sprawie: wyboru Komisji Skrutacyjnej

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. podejmuje uchwałę o następującej ‎treści:‎

‎§ 1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie powołuje Komisję Skrutacyjną w składzie:‎

‎1.Pani/Pan …………………………,‎

‎2.Pani/Pan ………………………….‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A. ‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: przyjęcia porządku obrad

Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. podejmuje uchwałę o następującej treści:‎

‎§ 1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie przyjmuje następujący porządek obrad:‎

  1. ‎Otwarcie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.‎
  2. Wybór Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.‎
  3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia i jego ‎zdolności do podejmowania uchwał.‎
  4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.‎
  5. Przyjęcie porządku obrad.‎
  6. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z działalności Grupy Budimex oraz Spółki ‎Budimex S.A. za rok 2023, sprawozdania finansowego Spółki Budimex S.A. za rok ‎zakończony 31 grudnia 2023 roku wraz ze sprawozdaniem z badania rocznego ‎sprawozdania finansowego Budimex S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku ‎oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Budimex za rok ‎zakończony 31 grudnia 2023 roku wraz ze sprawozdaniem z badania rocznego ‎skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok zakończony 31 grudnia 2023 ‎roku.‎
  7. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok 2023 oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych ‎Grupy Budimex za rok 2023.‎
  8. Przedstawienie sprawozdania Rady Nadzorczej o wynagrodzeniach członków Zarządu i ‎Rady Nadzorczej za rok 2023.‎
  9. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania Rady Nadzorczej Budimex S.A., ‎zawierającego wyniki oceny sprawozdań Zarządu z działalności oraz sprawozdań ‎finansowych za rok obrotowy 2023 oraz wniosku Zarządu dotyczącego podziału ‎zysku, a także ocenę sytuacji Spółki.
  10. Przedstawienie projektu polityki wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A. wraz z rekomendacją Rady Nadzorczej Spółki w zakresie jej przyjęcia przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie.
  11. Podjęcie uchwał w sprawach:‎
    11.1 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Grupy Budimex oraz ‎Spółki Budimex S.A. za rok 2023,‎
    11.2 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok 2023,
    11.3 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania na temat informacji niefinansowych Grupy ‎Budimex za rok 2023,‎
    11.4 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Budimex S.A. za rok ‎zakończony 31 grudnia 2023 roku,‎
    11.5 rozpatrzenia i zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego ‎Grupy Budimex za rok zakończony 31 grudnia 2023,
    11.6 podziału zysku za 2023 rok,‎
    11.7 udzielenia członkom Zarządu Budimex S.A. absolutorium z wykonania ‎obowiązków w 2023 roku,‎
    11.8 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. za 2023 rok,‎
    11.9 zaopiniowania sprawozdania Rady Nadzorczej Budimex S.A. o wynagrodzeniach ‎członków Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki, ‎
    11.10 udzielenia członkom Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania obowiązków w ‎‎2023 roku,‎
    11.11 przyjęcia polityki wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A.‎

‎12.‎ Zamknięcie obrad.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 482‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Grupy ‎Budimex i Spółki Budimex S.A. za rok 2023

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 1 w związku z art. 393 pkt 1 Kodeksu spółek ‎handlowych oraz § 13 lit. a) statutu Spółki Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. ‎uchwala, co następuje: ‎

‎§ 1. Zatwierdza się, po uprzednim rozpatrzeniu, sprawozdanie z działalności Grupy ‎Budimex i Spółki Budimex S.A. za rok 2023. ‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

Załączniki:‎

Załącznik nr 1 – Sprawozdanie z działalności Grupy Budimex oraz Spółki Budimex S.A. za ‎rok 2023 okazane do wglądu w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, ‎opublikowane w dniu 10 kwietnia 2024 roku w raporcie rocznym za 2023 rok oraz na ‎stronie internetowej Spółki Budimex S.A.

 

projekt

Uchwała Nr 483

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok 2023

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych w związku z art. 49b ust. 1 i 9 ustawy o rachunkowości oraz § 13 lit. a) statutu Spółki Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:

‎§ 1. Zatwierdza się, po uprzednim rozpatrzeniu, sprawozdanie na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok 2023.

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

Załączniki:‎

Załącznik nr 1 – Sprawozdanie na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok ‎‎2023 okazane do wglądu w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, ‎opublikowane w dniu 10 kwietnia 2024 roku w raporcie rocznym za 2023 rok oraz na ‎stronie internetowej Spółki Budimex S.A.‎

 

projekt

Uchwała Nr 484‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania na temat informacji ‎niefinansowych Grupy Budimex za rok 2023‎

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 1 Kodeksu spółek handlowych w związku z art. 49b ‎ust. 1 i 9 ustawy o rachunkowości oraz § 13 lit. a) statutu Spółki Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje: ‎

‎§ 1. Zatwierdza się, po uprzednim rozpatrzeniu, sprawozdanie na temat informacji ‎niefinansowych Grupy Budimex za rok 2023. ‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

Załączniki:‎

Załącznik nr 1 – Sprawozdanie na temat informacji niefinansowych Grupy Budimex za rok ‎‎2023 okazane do wglądu w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, ‎opublikowane w dniu 10 kwietnia 2024 roku w raporcie rocznym za 2023 rok oraz na ‎stronie internetowej Spółki Budimex S.A.‎

‎ ‎

projekt

Uchwała Nr 485

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego ‎Budimex S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 1 w związku z art. 393 pkt 1 Kodeksu spółek ‎handlowych i art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości Zwyczajne ‎Walne Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Zatwierdza się, po uprzednim rozpatrzeniu, sprawozdanie finansowe Spółki za ‎rok zakończony 31 grudnia 2023 roku. W skład sprawozdania finansowego wchodzą:‎

‎1. sprawozdanie z sytuacji finansowej sporządzone na dzień 31 grudnia 2023 roku, ‎które po stronie aktywów, jak również kapitału własnego i zobowiązań wykazuje kwotę 7.349.333 tysiące złotych (siedem miliardów trzysta czterdzieści dziewięć milionów trzysta trzydzieści trzy tysiące złotych),

‎2. rachunek zysków i strat za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 ‎roku, wykazujący zysk netto w kwocie 749.569 tysięcy złotych (siedemset czterdzieści dziewięć milionów pięćset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy złotych),‎

‎3. sprawozdanie z całkowitych dochodów za okres od 1 stycznia 2023 roku do ‎‎31 grudnia 2023 roku wykazujące całkowite dochody ogółem w kwocie 746.971 tysięcy złotych (siedemset czterdzieści sześć milionów dziewięćset siedemdziesiąt jeden tysięcy złotych),

‎4. sprawozdanie ze zmian w kapitale własnym za okres od 1 stycznia 2023 roku do ‎‎31 grudnia 2023 roku, wykazujące zwiększenie kapitału własnego w kwocie 287.685 tysięcy złotych (dwieście osiemdziesiąt siedem milionów sześćset osiemdziesiąt pięć tysięcy złotych),‎

‎5. sprawozdanie z przepływów pieniężnych za okres od 1 stycznia 2023 roku ‎do 31 grudnia 2023 roku, wykazujące zwiększenie stanu środków pieniężnych w kwocie 650.242 tysiące złotych (sześćset pięćdziesiąt milionów dwieście czterdzieści dwa tysiące złotych),

‎6. dodatkowe informacje i objaśnienia.‎

Sprawozdanie finansowe Budimex SA za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku ‎zostało zbadane przez niezależnego biegłego rewidenta oraz pozytywnie zaopiniowane ‎przez Radę Nadzorczą Spółki.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

Załączniki – Sprawozdanie finansowe Budimex S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2023 ‎roku oraz Sprawozdanie z badania rocznego sprawozdania finansowego Budimex S.A. za ‎rok zakończony 31 grudnia 2023 roku okazane do wglądu w trakcie obrad Zwyczajnego ‎Walnego Zgromadzenia, opublikowane w dniu 10 kwietnia 2024 roku w raporcie rocznym za ‎‎2023 rok oraz na stronie internetowej Spółki Budimex S.A.

 

projekt

Uchwała Nr 486‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania ‎finansowego za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 5 Kodeksu spółek handlowych i art. 63c ust. 4 ustawy z dnia 29 ‎września 1994 r. o rachunkowości Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, ‎co następuje:

‎§ 1. Zatwierdza się, po uprzednim rozpatrzeniu, skonsolidowane sprawozdanie ‎finansowe Grupy Budimex za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku. W skład ‎skonsolidowanego sprawozdania finansowego wchodzą:‎

‎1. skonsolidowane sprawozdanie z sytuacji finansowej sporządzone na dzień ‎‎31 grudnia 2023 roku, które po stronie aktywów, jak również kapitału własnego ‎i zobowiązań wykazuje kwotę 8.418.241 tysięcy złotych (osiem miliardów czterysta osiemnaście milionów dwieście czterdzieści jeden tysięcy złotych),

‎2. skonsolidowany rachunek zysków i strat za okres od 1 stycznia 2023 roku do ‎‎31 grudnia 2023 roku, wykazujący zysk netto w kwocie 746.065 tysięcy złotych (siedemset czterdzieści sześć milionów sześćdziesiąt pięć tysięcy złotych),‎

‎3. skonsolidowane sprawozdanie z całkowitych dochodów za okres od 1 stycznia ‎‎2023 roku do 31 grudnia 2023 roku wykazujące całkowite dochody ogółem w kwocie 739.586 tysięcy złotych (siedemset trzydzieści dziewięć milionów pięćset osiemdziesiąt sześć tysięcy złotych),

‎4. skonsolidowane sprawozdanie ze zmian w kapitale własnym za okres od 1 ‎stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku, wykazujące zwiększenie kapitału własnego ‎w kwocie 270.843 tysiące złotych (dwieście siedemdziesiąt milionów osiemset czterdzieści trzy tysiące złotych),‎

‎5. skonsolidowane sprawozdanie z przepływów pieniężnych za okres od 1 stycznia ‎‎2023 roku do 31 grudnia 2023 roku, wykazujące zwiększenie stanu środków pieniężnych ‎w kwocie 656.484 tysiące złotych (sześćset pięćdziesiąt sześć milionów czterysta osiemdziesiąt cztery tysiące złotych),‎

‎6. dodatkowe informacje i objaśnienia.‎

Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Budimex zostało zbadane przez ‎niezależnego biegłego rewidenta oraz pozytywnie zaopiniowane przez Radę Nadzorczą ‎Budimex S.A.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

Załączniki – Skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Budimex za rok zakończony ‎‎31 grudnia 2023 roku oraz Sprawozdanie z badania rocznego skonsolidowanego ‎sprawozdania finansowego Grupy Budimex za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku ‎okazane do wglądu w trakcie obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia, opublikowane ‎w dniu 10 kwietnia 2024  roku w skonsolidowanym raporcie rocznym za 2023 rok oraz na ‎stronie internetowej Spółki Budimex S.A.‎

 

projekt

Uchwała Nr  487

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: podziału zysku za 2023 rok

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 2 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎‎§ 1. Zysk netto za okres od dnia 1 stycznia 2023 roku do dnia 31 grudnia 2023 roku ‎w kwocie 749.569.174,76 złotych (słownie: siedemset czterdzieści dziewięć milionów pięćset sześćdziesiąt dziewięć tysięcy sto siedemdziesiąt cztery złote i siedemdziesiąt sześć groszy) powiększony o część kwoty kapitału zapasowego utworzonego z zysków z lat ubiegłych w kwocie 161.600.022,86 złotych (słownie: sto sześćdziesiąt jeden milionów sześćset tysięcy dwadzieścia dwa złote i osiemdziesiąt sześć groszy), co daje całkowitą kwotę 911.169.197,62 złotych (słownie: dziewięćset jedenaście milionów sto sześćdziesiąt dziewięć tysięcy sto dziewięćdziesiąt siedem złotych i sześćdziesiąt dwa grosze), postanawia się przeznaczyć na wypłatę dywidendy w wysokości 35,69 złotych (słownie: trzydzieści pięć złotych i sześćdziesiąt dziewięć groszy) brutto na jedną akcję.‎

‎§ 2. 1. Listę akcjonariuszy uprawnionych do dywidendy za 2023 rok ustala się na ‎dzień 29 maja 2024 roku (dzień dywidendy).‎

‎2. Termin wypłaty dywidendy ustala się na dzień 06 czerwca 2024 roku.‎

‎§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 488‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Prezesowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Arturowi Popko ‎absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, na wniosek Rady ‎Nadzorczej, udziela się Prezesowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Arturowi Popko ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 489

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Jackowi ‎Daniewskiemu absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, na wniosek Rady ‎Nadzorczej, udziela się Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Jackowi Daniewskiemu ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 490‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Marcinowi ‎Węgłowskiemu absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, na wniosek Rady ‎Nadzorczej, udziela się Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Marcinowi Węgłowskiemu ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 491‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Pani Annie Karyś-Sosińskiej absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, na wniosek Rady ‎Nadzorczej, udziela się Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Pani Annie Karyś-Sosińskiej ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 492

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Cezaremu Łysenko absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, na wniosek Rady ‎Nadzorczej, udziela się Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Cezaremu Łysenko ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 493‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Maciejowi Olkowi absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, na wniosek Rady ‎Nadzorczej, udziela się Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Maciejowi Olkowi ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 494‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Członkowi Zarządu Budimex S.A. – Panu Arturowi ‎Pielechowi absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Pozytywnie oceniając działalność Spółki w 2023 roku, udziela się Członkowi ‎Zarządu Budimex S.A. – Panu Arturowi Pielechowi absolutorium z wykonania obowiązków ‎za okres od 1 stycznia 2023 roku do 30 marca 2023 roku (data odwołania ze składu Zarządu).‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 495

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. za rok 2023

 

Na podstawie art. 395 § 5 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje: ‎

‎§ 1. Zatwierdza się, po uprzednim rozpatrzeniu, sprawozdanie Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. za rok 2023 stanowiące załącznik do niniejszej uchwały. ‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

Załączniki:‎

Załącznik nr 1 – Sprawozdanie Rady Nadzorczej Budimex S.A. za rok 2023.‎

 

projekt

Uchwała Nr 496 ‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: zaopiniowania sprawozdania Rady Nadzorczej Budimex S.A. o ‎wynagrodzeniach członków Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki

Na podstawie art. 90g ust. 6 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania ‎instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach ‎publicznych, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Zwyczajne Walne Zgromadzenie pozytywnie opiniuje sprawozdanie Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. o wynagrodzeniach członków Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki stanowiące ‎załącznik do niniejszej uchwały.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

Załączniki:‎

Załącznik nr 1 – Sprawozdanie Rady Nadzorczej Budimex S.A. o wynagrodzeniach ‎członków Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki wraz z oceną biegłego rewidenta

 

projekt

Uchwała Nr 497‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Pani Danucie Dąbrowskiej – Członkowi Rady Nadzorczej

Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ Udziela się Pani Danucie Dąbrowskiej – Członkowi Rady Nadzorczej Budimex S.A. ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 498‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Markowi Michałowskiemu – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Markowi Michałowskiemu – Członkowi Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku ‎do 31 grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 499‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Juan Ignacio Gaston Najarro – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Juan Ignacio Gaston Najarro – Członkowi Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku ‎do 31 grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 500‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Igorowi Adamowi Chalupcowi – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Igorowi Adamowi Chalupcowi – Członkowi Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku ‎do 31 grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 501‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Januszowi Dedo – Członkowi Rady Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Januszowi Dedo – Członkowi Rady Nadzorczej Budimex S.A. ‎absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia ‎‎2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 502‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Arturowi Kucharskiemu – Członkowi Rady ‎Nadzorczej  Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Arturowi Kucharskiemu – Członkowi Rady Nadzorczej Budimex ‎S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 ‎grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 503

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Dariuszowi Jackowi Blocherowi – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Dariuszowi Jackowi Blocherowi – Członkowi Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku ‎do 27 kwietnia 2023 roku (data złożenia rezygnacji).‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 504‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Ignacio Aitor Garcia Bilbao – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Ignacio Aitor Garcia Bilbao – Członkowi Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku ‎do 31 grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 505‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Panu Mario Manuel Menendez Montoya – Członkowi Rady ‎Nadzorczej  Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Panu Mario Manuel Menendez Montoya – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 506‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: udzielenia Pani Silvia Rodriguez Hueso – Członkowi Rady ‎Nadzorczej  Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków w 2023 roku

Na podstawie art. 395 § 2 pkt 3 Kodeksu spółek handlowych Zwyczajne Walne ‎Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:‎

‎§ 1. Udziela się Pani Silvia Rodriguez Hueso – Członkowi Rady ‎Nadzorczej Budimex S.A. absolutorium z wykonania obowiązków za okres od 1 kwietnia 2023 roku (data powołania w skład Rady) do 31 grudnia 2023 roku.‎

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.‎

 

projekt

Uchwała Nr 507 ‎

Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A.‎

z dnia 23 maja 2024 roku

w sprawie: przyjęcia polityki wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A. ‎

Na podstawie art. 90e ust. 4 ustawy o ofercie publicznej i warunkach wprowadzania instrumentów finansowych do zorganizowanego systemu obrotu oraz o spółkach publicznych, Zwyczajne Walne Zgromadzenie Budimex S.A. uchwala, co następuje:

‎§ 1. W wyniku dokonanego przeglądu Polityki wynagrodzeń członków organów Budimex S.A. przyjętej uchwałą nr 386 Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A. z dnia 18 czerwca 2020 roku, przyjmuje się Politykę Wynagrodzeń Członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A. zawartą w załączniku do niniejszej uchwały. Załącznik stanowi integralną część niniejszej uchwały.

‎§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

Załączniki:
Załącznik nr 1 – Polityka Wynagrodzeń Członków Zarządu i Rady Nadzorczej  Budimex S.A.

Raport bieżący ESPI nr 38/2024 z dnia 22.04.2024 r. został skorygowany w ten sposób, że dołącza się brakujący załącznik “Raport niezależnego biegłego rewidenta z wykonania usługi dającej racjonalną pewność w zakresie oceny sprawozdania o wynagrodzeniach”. W samej treści raportu bieżącego nr 38/2024 nie nastąpiły żadne zmiany. 

Uchwała Nr 418 – roczne sprawozdanie RN za 2023

Sprawozdanie RN o wynagrodzeniach

23 BDX Raport_Ocena_Sprawozdania_o_Wynagrodzeniach.T

Polityka wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A. 2024

 

22 kwi 2024
Raport bieżący nr 37/2024

Zarząd Budimex S.A. z siedzibą w Warszawie (01-204 Warszawa), ul. Siedmiogrodzka 9, spółki wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 1764, o kapitale zakładowym w wysokości 127.650.490 zł, wpłaconym w całości, NIP 526 10 03 187, zwołuje niniejszym Zwyczajne Walne Zgromadzenie (dalej oznaczone skrótem ZWZ) na dzień 23 maja 2024 r. o godz. 10.00 w siedzibie Spółki w Warszawie przy ul. Siedmiogrodzkiej 9 (piętro 3, sala 3.01, część budynku na lewo od recepcji). Porządek obrad jest następujący:

 

  1. Otwarcie Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.‎
  2. Wybór Przewodniczącego Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia.‎
  3. Stwierdzenie prawidłowości zwołania Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia i jego ‎zdolności do podejmowania uchwał.‎
  4. Wybór Komisji Skrutacyjnej.‎
  5. Przyjęcie porządku obrad.‎
  6. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania z działalności Grupy Budimex oraz Spółki ‎Budimex S.A. za rok 2023, sprawozdania finansowego Spółki Budimex S.A. za rok ‎zakończony 31 grudnia 2023 roku wraz ze sprawozdaniem z badania rocznego ‎sprawozdania finansowego Budimex S.A. za rok zakończony 31 grudnia 2023 roku ‎oraz skonsolidowanego sprawozdania finansowego Grupy Budimex za rok ‎zakończony 31 grudnia 2023 roku wraz ze sprawozdaniem z badania rocznego ‎skonsolidowanego sprawozdania finansowego za rok zakończony 31 grudnia 2023 ‎roku.‎
  7. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok 2023 oraz sprawozdania na temat informacji niefinansowych ‎Grupy Budimex za rok 2023.‎
  8. Przedstawienie sprawozdania Rady Nadzorczej o wynagrodzeniach członków Zarządu i ‎Rady Nadzorczej za rok 2023.‎
  9. Przedstawienie i rozpatrzenie sprawozdania Rady Nadzorczej Budimex S.A., ‎zawierającego wyniki oceny sprawozdań Zarządu z działalności oraz sprawozdań ‎finansowych za rok obrotowy 2023 oraz wniosku Zarządu dotyczącego podziału ‎zysku, a także ocenę sytuacji Spółki.
  10. Przedstawienie projektu polityki wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A. wraz z rekomendacją Rady Nadzorczej Spółki w zakresie jej przyjęcia przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie.
  11. Podjęcie uchwał w sprawach:‎
    11.1 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Grupy Budimex oraz ‎Spółki Budimex S.A. za rok 2023,‎
    11.2 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania na temat informacji niefinansowych Budimex S.A. za rok 2023,
    11.3 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania na temat informacji niefinansowych Grupy ‎Budimex za rok 2023,‎
    11.4 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Budimex S.A. za rok ‎zakończony 31 grudnia 2023 roku,‎
    11.5 rozpatrzenia i zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego ‎Grupy Budimex za rok zakończony 31 grudnia 2023,
    11.6 podziału zysku za 2023 rok,
    11.7 udzielenia członkom Zarządu Budimex S.A. absolutorium z wykonania ‎obowiązków w 2023 roku,‎
    11.8 rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania z działalności Rady Nadzorczej ‎Budimex S.A. za 2023 rok,‎
    11.9 zaopiniowania sprawozdania Rady Nadzorczej Budimex S.A. o wynagrodzeniach ‎członków Zarządu i Rady Nadzorczej Spółki, ‎
    11.10 udzielenia członkom Rady Nadzorczej absolutorium z wykonania obowiązków w ‎‎2023 roku,‎
    11.11 przyjęcia polityki wynagrodzeń członków Zarządu i Rady Nadzorczej Budimex S.A.‎

‎12.‎ Zamknięcie obrad.‎

Działając na podstawie art. 402 [2] Kodeksu spółek handlowych, Zarząd Budimex S.A. informuje niniejszym akcjonariuszy o procedurach, które będą stosowane w związku z ZWZ, w zakresie uczestniczenia w ZWZ i wykonywania prawa głosu:

 

1.Prawo akcjonariusza do żądania umieszczenia określonych spraw w porządku obrad ZWZ:

Akcjonariusz lub akcjonariusze reprezentujący co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego mogą żądać umieszczenia określonych spraw w porządku obrad ZWZ. Żądanie powinno zostać zgłoszone Zarządowi nie później niż na dwadzieścia jeden dni przed wyznaczonym terminem ZWZ. Żądanie powinno zawierać uzasadnienie lub projekt uchwały dotyczącej proponowanego punktu porządku obrad. Żądanie może zostać złożone w formie pisemnej w siedzibie Spółki (adres: Budimex S.A., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa) lub w postaci elektronicznej na adres e-mail walnezgromadzenie@budimex.pl

Do żądania należy dołączyć dokumenty potwierdzające uprawnienie do jego zgłoszenia, co oznacza, że akcjonariusz lub akcjonariusze, o których mowa w pierwszym akapicie niniejszego punktu, powinien/powinni wykazać posiadanie odpowiedniej liczby akcji na dzień złożenia żądania poprzez dołączenie np. imiennego świadectwa depozytowego lub zaświadczenia wystawionego przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych. W przypadku osób fizycznych należy dołączyć kopię dokumentu identyfikującego akcjonariusza (kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu pozwalającego zidentyfikować akcjonariusza). W przypadku podmiotów innych niż osoby fizyczne należy dołączyć odpis z właściwego rejestru.

Zarząd niezwłocznie, jednak nie później niż na osiemnaście dni przed wyznaczonym terminem ZWZ, na stronie internetowej oraz w formie raportu bieżącego, ogłosi zmiany w porządku obrad wprowadzone na żądanie akcjonariuszy.

Na podstawie zasady 4.6. zdanie drugie Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW 2021 („DPSN 2021”) Zarząd zwróci się do akcjonariusza/akcjonariuszy o przedstawienie uzasadnienia proponowanej uchwały, o ile nie zostało ono przez  nich uprzednio przedstawione. Zgodnie z zasadą 4.8. DPSN 2021 projekt uchwały oraz uzasadnienie powinny zostać przedstawione przez akcjonariusza/akcjonariuszy najpóźniej na 3 dni przez terminem ZWZ tak by ułatwić akcjonariuszom biorącym udział w ZWZ głosowanie nad uchwałami z należytym rozeznaniem.

 

2.Prawo akcjonariusza do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad ZWZ lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad przed terminem ZWZ:

Akcjonariusz lub akcjonariusze reprezentujący co najmniej jedną dwudziestą kapitału zakładowego mogą przed terminem ZWZ zgłaszać Spółce na piśmie do jej siedziby (adres: Budimex S.A., ul. Siedmiogrodzka 9, 01-204 Warszawa) lub przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej (ww. adres e-mail walnezgromadzenie@budimex.pl) projekty uchwał dotyczące spraw wprowadzonych do porządku obrad ZWZ lub spraw, które mają zostać wprowadzone do porządku obrad. Spółka niezwłocznie ogłosi projekty uchwał na stronie internetowej.

Do projektów uchwał należy dołączyć dokumenty potwierdzające uprawnienie akcjonariusza lub akcjonariuszy do zgłoszenia ww. projektów, co oznacza, że akcjonariusz lub akcjonariusze, o których mowa w pierwszym akapicie niniejszego punktu, powinien/powinni wykazać posiadanie odpowiedniej liczby akcji na dzień złożenia żądania poprzez dołączenie np. imiennego świadectwa depozytowego lub zaświadczenia wystawionego przez podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych. W przypadku osób fizycznych należy dołączyć kopię dokumentu identyfikującego akcjonariusza (kopię dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu pozwalającego zidentyfikować akcjonariusza). W przypadku podmiotów innych niż osoby fizyczne należy dołączyć odpis z właściwego rejestru.

Na podstawie zasady 4.6. oraz 4.8. DPSN 2021 projekt uchwały wraz z uzasadnieniem powinny być przedstawione przez akcjonariusza/akcjonariuszy najpóźniej na 3 dni przed terminem ZWZ tak by ułatwić akcjonariuszom biorącym udział w ZWZ głosowanie nad uchwałami z należytym rozeznaniem.

 

3.Prawo akcjonariusza do zgłaszania projektów uchwał dotyczących spraw wprowadzonych do porządku obrad podczas ZWZ:

Każdy z akcjonariuszy może zgłaszać projekty uchwał dotyczące spraw wprowadzonych do porządku obrad podczas ZWZ.

 

4. Sposób wykonywania prawa głosu przez pełnomocnika, w tym w szczególności  formularze stosowane podczas głosowania przez pełnomocnika, oraz sposób zawiadamiania Spółki przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej o ustanowieniu pełnomocnika:

Akcjonariusz będzie mógł uczestniczyć w ZWZ oraz wykonywać prawo głosu osobiście (w tym przypadku osoby fizyczne powinny przedstawić dokumenty potwierdzające ich tożsamość np. dowód osobisty, paszport; przedstawiciele akcjonariuszy innych niż osoby fizyczne powinni okazać aktualne odpisy z właściwych rejestrów wymieniające uprawnione do reprezentowania tych podmiotów osoby, które stawią się na ZWZ jako przedstawiciele tych akcjonariuszy) lub przez pełnomocnika.

Pełnomocnikiem na ZWZ może być w szczególności członek Zarządu, członek Rady Nadzorczej, pracownik Budimex S.A. lub członek organów lub pracownik spółki zależnej od Budimex S.A. W takim przypadku pełnomocnictwo może upoważniać do reprezentacji tylko na jednym walnym zgromadzeniu a udzielenie dalszego pełnomocnictwa jest wyłączone. Pełnomocnik ma obowiązek ujawnić akcjonariuszowi okoliczności wskazujące na istnienie bądź możliwość wystąpienia konfliktu interesów. Pełnomocnik taki głosuje zgodnie z instrukcjami udzielonymi przez akcjonariusza.

Akcjonariusz nie może ani osobiście, ani przez pełnomocnika głosować przy powzięciu uchwał dotyczących jego odpowiedzialności wobec spółki z jakiegokolwiek tytułu, w tym udzielenia absolutorium, zwolnienia z zobowiązania wobec Spółki oraz sporu pomiędzy nim a Spółką. Akcjonariusz może głosować jako pełnomocnik przy powzięciu uchwał dotyczących jego osoby, o których mowa w zdaniu poprzednim. W takim przypadku stosuje się odpowiednio zasady opisane w poprzednim akapicie.

Pełnomocnik wykonuje wszystkie uprawnienia akcjonariusza na ZWZ, chyba że co innego wynika z treści pełnomocnictwa.

Pełnomocnik może udzielić dalszego pełnomocnictwa, jeżeli wynika to z treści pełnomocnictwa, co – jak wyżej wskazano – nie dotyczy sytuacji, w której pełnomocnikiem jest członek Zarządu, członek Rady Nadzorczej, pracownik Budimex S.A. lub członek organów lub pracownik spółki zależnej od Budimex S.A.

Pełnomocnik może reprezentować więcej niż jednego akcjonariusza i głosować odmiennie z akcji każdego akcjonariusza.

Akcjonariusz posiadający akcje zapisane na rachunku zbiorczym, może ustanowić oddzielnych pełnomocników do wykonywania praw z akcji zapisanych na tym rachunku.

Akcjonariusz posiadający akcje zapisane na więcej niż jednym rachunku papierów wartościowych może ustanowić oddzielnych pełnomocników do wykonywania praw
z akcji zapisanych na każdym z rachunków.

Pełnomocnictwo do uczestniczenia w ZWZ i wykonywania prawa głosu wymaga udzielenia na piśmie lub w postaci elektronicznej poprzez przesłanie pełnomocnictwa na adres e-mail walnezgromadzenie@budimex.pl

W przypadku udzielenia pełnomocnictwa w formie pisemnej pełnomocnik powinien okazać przed rozpoczęciem ZWZ oryginał pełnomocnictwa wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienie osób podpisujących pełnomocnictwo do jego udzielenia oraz – w przypadku ciągu pełnomocnictw – wraz z dokumentami potwierdzającymi uprawnienie osób podpisujących pełnomocnictwa do udzielenia kolejnych pełnomocnictw (np. odpisy z właściwych rejestrów, dokumenty tożsamości,  kolejne pełnomocnictwa).

Udzielenie pełnomocnictwa w postaci elektronicznej nie wymaga opatrzenia kwalifikowanym podpisem elektronicznym.

Pełnomocnictwo w postaci elektronicznej powinno być sformułowane w odrębnym dokumencie podpisanym przez akcjonariusza lub osobę uprawnioną do reprezentacji akcjonariusza, przesłanym jako załącznik w formacie PDF nie zabezpieczone hasłem na adres e-mail walnezgromadzenie@budimex.pl Obligatoryjnie wraz z pełnomocnictwem elektronicznym należy przesłać dokumenty potwierdzające uprawnienie danego akcjonariusza do udziału w ZWZ, jak również odpowiednie dokumenty (dowód osobisty, paszport, aktualny odpis z właściwego rejestru, ciąg pełnomocnictw – tak jak w przypadku pełnomocnictwa udzielonego w formie pisemnej – zasady opisane powyżej) potwierdzające prawo osoby podpisującej pełnomocnictwo do reprezentowania akcjonariusza. W zawiadomieniu o udzieleniu pełnomocnictwa należy podać numer telefonu akcjonariusza oraz jego adres e-mail, a także numer telefonu i adres e-mail pełnomocnika, za pośrednictwem których Budimex S.A. będzie mógł się komunikować z akcjonariuszem i pełnomocnikiem.

Zgodnie z art. 412[1] § 5 k.s.h. Budimex S.A. podejmie odpowiednie działania służące identyfikacji akcjonariusza i pełnomocnika w celu weryfikacji ważności pełnomocnictwa udzielonego w postaci elektronicznej. W konsekwencji, przed przesłaniem pełnomocnictwa w postaci elektronicznej na wskazany powyżej adres, akcjonariusze Budimex S.A. powinni podjąć działania zgodnie z pkt 14 poniżej,
a ponadto pełnomocnictwo przesyłane w postaci elektronicznej musi zostać dostarczone na powyżej wskazany adres e-mail najpóźniej do dnia 22 maja 2024 r. do godziny 15.00 (tj. znaleźć się w skrzynce odbiorczej Budimex S.A.).

Powyższe zasady dotyczące udzielenia pełnomocnictwa na piśmie lub w postaci elektronicznej mają odpowiednie zastosowanie w przypadku odwołania pełnomocnictwa.

Przesłanie na wyżej wskazany adres e-mail wyżej wymienionych dokumentów nie stanowi zwolnienia pełnomocnika z obowiązku przedstawienia przy sporządzaniu listy obecności akcjonariuszy uprawnionych do uczestnictwa w ZWZ dokumentów służących jego identyfikacji.

Budimex S.A. zastrzega, iż w przypadku pojawienia się wątpliwości, może zażądać przed rozpoczęciem obrad ZWZ okazania oryginałów przedmiotowych dokumentów lub ich odpisów potwierdzonych przez notariusza lub inny podmiot uprawniony do potwierdzania za zgodność z oryginałem. W razie ich nie przedstawienia pełnomocnik może nie zostać dopuszczony do uczestnictwa w ZWZ.

Formularze, o których mowa w art. 402 [2] pkt 2 lit. d Kodeksu spółek handlowych, dostępne są na stronie internetowej Spółki w zakładce Walne Zgromadzenia  Budimeksu S.A. od dnia zwołania ZWZ. Budimex S.A. nie jest zobowiązany do kontrolowania, czy pełnomocnicy wykonują prawo głosu zgodnie z instrukcjami, które otrzymali od swoich mocodawców będących akcjonariuszami, w tym zawartych w powyższych formularzach.

 

5.Zgodnie z 402[2] pkt 2 lit (e) – (g) k.s.h w związku z art. 406[5] § 1 k.s.h oraz art. 411[1] § 1 k.s.h., Zarząd Budimex S.A. informuje, iż nie będzie możliwy: (i) udział w ZWZ przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej, w szczególności nie będzie możliwa dwustronna komunikacja w czasie rzeczywistym, w ramach której istniałaby możliwość wypowiadania się w toku obrad walnego zgromadzenia, przy przebywaniu w innym miejscu niż miejsce obrad ZWZ, oraz nie będzie możliwe przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej wykonywanie osobiście lub przez pełnomocnika prawa głosu przed lub w toku walnego zgromadzenia, (ii) wykonywanie prawa głosu drogą korespondencyjną (Regulamin Obrad Walnego Zgromadzenia Budimex S.A. nie przewiduje możliwości oddawania głosów na Walnym Zgromadzeniu drogą korespondencyjną).

 

6.Prawo akcjonariusza do zadawania pytań dotyczących spraw umieszczonych w porządku obrad walnego zgromadzenia:

Akcjonariusz ma prawo zadawania pytań dotyczących spraw umieszczonych w porządku obrad ZWZ.

Pytanie akcjonariusza obejmujące żądanie udzielenia informacji dotyczących Spółki może być przedstawione podczas obrad ZWZ, jeżeli żądanie takie jest uzasadnione dla oceny sprawy objętej porządkiem obrad. Zarząd Spółki może udzielić informacji na piśmie poza ZWZ, jeżeli przemawiają za tym ważne powody, przy czym udzielenie informacji następuje nie później niż w terminie dwóch tygodni od dnia zgłoszenia żądania podczas ZWZ.

Odpowiedź uznaje się za udzieloną, jeżeli odpowiednie informacje są dostępne na stronie internetowej Spółki w miejscu wydzielonym na zadawanie pytań przez akcjonariuszy i udzielanie im odpowiedzi.

Zarząd odmawia udzielenia informacji, jeżeli mogłoby to wyrządzić szkodę Spółce, spółce z nią powiązanej albo spółce zależnej, w szczególności przez ujawnienie tajemnic technicznych, handlowych lub organizacyjnych przedsiębiorstwa.

Członek Zarządu może odmówić udzielenia informacji, jeżeli udzielenie informacji mogłoby stanowić podstawę jego odpowiedzialności karnej, cywilnoprawnej bądź administracyjnej.

 

7.Głosowania nad uchwałami podejmowanymi na ZWZ odbywać się będą przy użyciu pilotów bezprzewodowych. Osoby uprawnione do uczestniczenia w ZWZ proszone są
o dokonanie rejestracji i pobranie pilotów do głosowania bezpośrednio przed salą obrad na godzinę przed rozpoczęciem obrad.

 

8.Data 07 maja 2024 r. jest dniem rejestracji uczestnictwa w ZWZ („Dzień Rejestracji”). Prawo uczestniczenia w ZWZ mają tylko osoby będące akcjonariuszami Budimex S.A. w Dniu Rejestracji (art. 406 [1] par. 1 k.s.h.). Dzień rejestracji uczestnictwa w walnym zgromadzeniu jest jednolity dla uprawnionych z akcji na okaziciela i akcji imiennych. Zastawnicy i użytkownicy, którym przysługuje prawo głosu, mają prawo uczestniczenia w ZWZ, jeżeli ustanowienie na ich rzecz ograniczonego prawa rzeczowego jest zarejestrowane na rachunku papierów wartościowych w dniu rejestracji uczestnictwa w ZWZ.

 

9.Na żądanie uprawnionego z akcji Spółki Budimex S.A. oraz zastawnika lub użytkownika, którym przysługuje prawo głosu, zgłoszone nie wcześniej niż po ogłoszeniu o zwołaniu ZWZ i nie później niż w pierwszym dniu powszednim po Dniu Rejestracji, podmiot prowadzący rachunek papierów wartościowych wystawia imienne zaświadczenie o prawie uczestnictwa w ZWZ. Na żądanie uprawnionego z akcji, zastawnika lub użytkownika w treści zaświadczenia powinna zostać wskazana część lub powinny zostać wskazane wszystkie akcje zarejestrowane na rachunku papierów wartościowych. Zaświadczenie zawiera:

1) firmę (nazwę), siedzibę, adres i pieczęć wystawiającego oraz numer zaświadczenia;

2) liczbę akcji;

3) odrębne oznaczenie akcji (kod), o którym mowa w art. 55 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi;

4) firmę (nazwę), siedzibę i adres Spółki Budimex S.A.;

5) wartość nominalną akcji;

6) imię i nazwisko albo firmę (nazwę) uprawnionego z akcji, zastawnika albo użytkownika;

7) siedzibę (miejsce zamieszkania) i adres uprawnionego z akcji, zastawnika albo użytkownika;

8) cel wystawienia zaświadczenia;

9) wzmiankę, komu przysługuje prawo głosu z akcji;

10) datę i miejsce wystawienia zaświadczenia;

11) podpis osoby upoważnionej do wystawienia zaświadczenia.

 

10.Lista uprawnionych do uczestnictwa w ZWZ będzie wyłożona do wglądu akcjonariuszy na trzy dni powszednie przed odbyciem ZWZ w siedzibie Budimex S.A. w Warszawie przy ul. Siedmiogrodzkiej 9, piętro 8, pokój 8.08 (poniedziałek – środa w godzinach od 9.00 do 16.00). Akcjonariusz może żądać przesłania mu listy akcjonariuszy nieodpłatnie na adres do doręczeń elektronicznych albo pocztą elektroniczną, podając adres, na który lista powinna być wysłana. Zaleca się akcjonariuszom pobieranie wystawionego zaświadczenia o prawie uczestnictwa w ZWZ oraz sprawdzanie czy akcjonariusz został ujęty na liście akcjonariuszy uprawionych do udziału w ZWZ.

 

11.Pełny tekst dokumentacji, która będzie przedstawiona ZWZ, oraz projekty uchwał dostępne są dla osób uprawnionych do uczestnictwa w ZWZ od daty ogłoszenia o zwołaniu ZWZ w siedzibie Budimex S.A. w Warszawie przy ul. Siedmiogrodzkiej 9, piętro 8, pokój 8.08, od poniedziałku do czwartku w godzinach od 9.00 do 16.00, w piątek od godziny 9.00 do 14.00, a także na stronie internetowej Spółki (www.budimex.pl w szczególności w zakładce Walne Zgromadzenia Budimex S.A.).

Dokumenty odpowiadające treścią sprawozdaniu Zarządu z działalności Spółki, sprawozdaniu finansowemu, sprawozdaniu Rady Nadzorczej oraz sprawozdaniu z badania będą wydawane akcjonariuszowi na jego żądanie, które może zostać zgłoszone licząc od dnia zwołania ZWZ. Spółka udostępni ww. dokumenty  niezwłocznie, nie później niż w terminie dwóch dni powszednich od dnia zgłoszenia żądania. Na żądanie akcjonariusza dokumenty zostaną udostępnione w postaci elektronicznej, w tym przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

 

12. Adres strony internetowej, na której są udostępnione informacje dotyczące ZWZ to www.budimex.pl

 

13.Obrady ZWZ będą transmitowane przy wykorzystaniu sieci internet pod specjalnym adresem wskazanym na stronie internetowej Budimex S.A. (www.budimex.pl).

 

14.We wszystkich ww. przypadkach przed skorzystaniem przez akcjonariusza w związku z ZWZ z adresu e-mail

walnezgromadzenie@budimex.pl

akcjonariusz doręcza Spółce do jej siedziby w Warszawie, ul. Siedmiogrodzka 9, oświadczenie opatrzone jego własnoręcznym podpisem lub podpisem osoby uprawnionej do reprezentacji akcjonariusza wskazujące adres e-mail, z którego to adresu przesyłane będą wiadomości na ww. adres e-mail Spółki.
Obligatoryjnie należy doręczyć dokumenty potwierdzające, iż jest on faktycznie akcjonariuszem Spółki, jak również odpowiednie dokumenty (aktualny odpis z właściwego rejestru) potwierdzające prawo osoby podpisującej oświadczenie do reprezentowania akcjonariusza.

W przypadku naruszenia obowiązku, o którym mowa w niniejszym pkt 14, wiadomości i oświadczenia przesyłane na powyżej wskazany adres e-mail Budimex S.A. nie będą uwzględniane.

Dokumenty przesyłane na ww. adres e-mail powinny być przesyłane w formacie pdf w języku polskim lub z tłumaczeniem przysięgłym na język polski.

Ryzyko związane z użyciem ww. elektronicznej formy komunikacji leży po stronie akcjonariusza.

 

15.Informacje na temat przetwarzania danych osobowych dostępne są na stronie internetowej Budimex S.A. pod adresem

https://www.budimex.pl/pl/zrownowazony-rozwoj/bezpieczenstwo_informacji/certyfikaty/1371.html

lub w formie pliku pdf na stronie internetowej www.budimex.pl w zakładce ZWZ Budimeksu S.A. – 23.05.2024 punkt Obowiązek informacyjny Budimex S.A.

 

Zarząd Budimex S.A.

10 kwi 2024
Raport bieżący nr 36/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że w dniu 10 kwietnia 2024 roku Zamawiający tj. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisał z Wykonawcą tj. Konsorcjum firm w składzie: Budimex S.A. (Lider konsorcjum) oraz Victor Energy Sp. z o.o. (Partner Konsorcjum) Umowę na realizację kontraktu pn. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla budowy nowych podstacji na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Korsze w ramach projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Giżycko-Korsze wraz z elektryfikacją”.

Informacja, iż oferta Konsorcjum została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym została opublikowana w dniu 28.08.2023r. w raporcie bieżącym nr 53/2023.

Informacja, iż oferta Konsorcjum została wybrana jako najkorzystniejsza w postępowaniu przetargowym została opublikowana w dniu 17.01.2024r. w raporcie bieżącym nr 3/2024.

Wartość złożonej przez Konsorcjum oferty: 233 101 626,02 zł netto, w tym:
a) Zakres podstawowy: 195 601 626,02 zł netto
‎• Budimex S.A.: 161 931 673,55 zł netto (Lider konsorcjum)
‎• Victor Energy Sp. z o.o.: 33 669 952,47 zł netto (Partner Konsorcjum)
b) Kwota warunkowa: 37 500 000,00 zł netto

Termin rozpoczęcia kontraktu: dzień zawarcia umowy przez Strony

Termin zakończenia kontraktu: 32 miesiące od daty zawarcia umowy

Okres gwarancji: 60 miesięcy, licząc od daty Odbioru Końcowego

Okres rękojmi: 60 miesięcy, licząc od daty Odbioru Końcowego

Zaliczka: brak

Warunki płatności: Zapłata wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi w ciągu 30 dni, licząc od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury wraz z wymaganymi dokumentami

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 5% ceny całkowitej brutto za zakres podstawowy podanej w ofercie pomniejszonej o Wynagrodzenie Warunkowe brutto

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: 20% wartości Robót netto, lub 30% wartości Robót netto (gdy naliczona została kara za odstąpienie od umowy)

Zapłata kary umownej nie pozbawia Zamawiającego prawa dochodzenia na zasadach ogólnych odszkodowania przekraczającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, w tym wynikającego z utraty dofinansowania w ramach środków pochodzących z Unii Europejskiej w przypadku, gdy utrata tego dofinansowania nastąpiła z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość umowy przekracza próg 196.030 tys. zł netto.

09 kwi 2024
Raport bieżący nr 35/2024

Zarząd Budimeksu SA informuje, że w dniu 09 kwietnia br. Rada Nadzorcza Budimeksu SA na wniosek Prezesa Zarządu, dyrektora generalnego Budimeksu SA powołała na okres wspólnej XI kadencji obejmującej lata obrotowe 2025, 2026 i 2027 Zarząd spółki w składzie:

– Pani Anna Karyś – Sosińska – członek Zarządu,

– Pan Jacek Daniewski – członek Zarządu,

– Pan Marcin Węgłowski – członek Zarządu,

– Pan Cezary Łysenko – członek Zarządu,

– Pan Maciej Olek – członek Zarządu.

Mandat Zarządu XI kadencji upływa z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A., na którym zatwierdzone zostaną sprawozdania finansowe za rok 2027.

Wyżej wymienione uchwały Rady Nadzorczej Budimeksu SA o powołaniu członków Zarządu wejdą w życie z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimeksu SA za 2023 rok oraz uzyskania przez wymienione osoby absolutorium z wykonania obowiązków członka Zarządu w 2023 roku.

Pani Anna Karyś-Sosińska jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Doświadczenie z obszarem HR rozpoczęła od pracy w Krakowskim Instytucie Technologii gdzie w latach 2000 – 2002 jako Konsultant odpowiadała za procesy executive search kadry menadżerskiej wyższego i najwyższego szczebla. Z Grupą Budimex związana od 2002 roku. W latach 2002-2005 odpowiadała za szkolenia i rozwój pracowników. W latach 2005 – 2007 była Koordynatorem Personalnym w Budownictwie Kubaturowym. W latach 2007 – 2015 odpowiadała jako Kierownik ds. Personalnych za Budownictwo Infrastrukturalne. W latach 2016 – 2019 pełniła funkcję  Dyrektora ds. Personalnych w Budownictwie Infrastrukturalnym i Kolejowym. W latach 2020 – 2021 pełniła rolę Dyrektora Personalnego Obszaru Centrali Budimex i Budimex Nieruchomości. W każdym z powierzonych obszarów opowiadała za tworzenie procesów HR oraz wdrażanie polityki personalnej zgodnie ze strategią firmy. W ramach swojej funkcji była odpowiedzialna za wspieranie menedżerów w procesach zmian organizacyjnych, zwiększanie ich efektywności biznesowej oraz budowanie i rozwój podległych zespołów. Z początkiem roku 2022 objęła funkcję Dyrektora Pionu Zarządzania Zasobami Ludzkimi w Budimex SA. Wraz z rozwojem Grupy Budimex odpowiada za budowę strategii personalnej i procesów HR we wszystkich spółkach Grupy Budimex na rynku polskim a także nowo powstałych spółkach Grupy na rynku zagranicznym. Członkiem Zarządu Budimeksu SA jest od stycznia 2023 r.
Zgodnie z oświadczeniem Pani Anna Karyś-Sosińska nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności prowadzonej w przedsiębiorstwie Budimex S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej       i nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisana w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Pan Jacek Daniewski – absolwent Uniwersytetu Warszawskiego. W 1983 r. został wpisany na listę radców prawnych w Warszawie. W latach 1978-1990 zatrudniony w spółce Polimex-Cekop Sp.z o.o. jako referent ds. handlowych, referent ds. prawnych, a w latach 1983-1990 jako radca prawny. W latach 1987-90 czasowo oddelegowany do pracy w Iraku w charakterze pełnomocnika Polimeksu-Cekop ds. handlowych. Od 1986 r. równolegle zatrudniony w Dromeksie na stanowisku radcy prawnego, a następnie koordynatora zespołu radców prawnych. W grudniu 2001 r. objął stanowisko radcy prawnego w Budimeksie SA, natomiast w 2002 r. został zastępcą dyrektora pionu prawno-organizacyjnego. W grudniu 2003 r. awansował na stanowisko dyrektora tego pionu, został również członkiem Zarządu Budimeksu Dromeksu SA. Od stycznia 2007 r. dyrektor Pionu Prawno-Organizacyjnego, a od marca 2007 r. również członek Zarządu Budimeksu SA.
Zgodnie z oświadczeniem Pan Jacek Daniewski nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności prowadzonej w przedsiębiorstwie Budimex S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej       i nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Pan Marcin Węgłowski ukończył studia na Wydziale Ekonomiki Produkcji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie. Jeszcze podczas studiów – w 1991 r. – rozpoczął pracę zawodową w Ministerstwie Finansów. W latach 1992-1993 zatrudniony był jako audytor w BDO Binder Sp. z o.o. Od 1993 do 1997 roku pracował w British-American Tobacco Group Poland, początkowo jako kontroler finansowy, następnie jako menedżer projektów finansowych. W latach 1997-1999 pełnił funkcję dyrektora finansowego oraz członka zarządu w Delphi Automotive Systems Poland. Od czerwca 1999 r. do stycznia 2001 r. był szefem finansów i wiceprezesem Zarządu spółki akcyjnej OPTIMUS. Członkiem Zarządu, dyrektorem ds. ekonomiczno-finansowych Budimeksu SA jest od stycznia 2001 r.
Zgodnie z oświadczeniem Pan Marcin Węgłowski nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności prowadzonej w przedsiębiorstwie Budimex S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej       i nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Pan Cezary Łysenko uzyskał tytuł magistra inżyniera budownictwa w roku 1996 na Politechnice Białostockiej. Po studiach zaczął prace w łomżyńskiej firmie wykonawczej. Ma w swojej praktyce blisko dwuletnią pracę w Urzędzie Wojewódzkim i Urzędzie Miasta, gdzie był odpowiedzialny za inżynierię ruchu i zarządzanie drogami. W roku 1999 dołączył do zespołu konsultantów nadzorujących realizację kontraktów na drogach krajowych i wojewódzkich. Uprawnienia konstrukcyjno-budowlane bez ograniczeń uzyskał w roku 2002, co po funkcji inspektora ds. rozliczeń umożliwiło mu pełnienie obowiązków inspektora nadzoru robót budowlanych. W Budimex S.A. zatrudniony na stanowisko kierownika działu technicznego od początku 2006, na kontrakcie budowy dojazdów do mostu w Płocku, gdzie po kilku miesiącach przejął obowiązki szefa kontraktu. W roku 2012 został powołany na stanowisko dyrektora rejonu odpowiedzialnego za biznes w województwach: podlaskim i lubelskim. W roku 2019 objął funkcję dyrektora oddziału północnego, a blisko rok później przejął odpowiedzialność za całe budownictwo infrastrukturalne w Budimex S.A. na rynkach polskim i zagranicznych.  Członkiem Zarządu Budimeksu SA jest od stycznia      2023 r. W trakcie pracy zawodowej ukończył kilka programów z zarządzania uzyskując dyplomy i certyfikaty renomowanych instytutów i uczelni, w tym dyplomy ukończenia: Program Management 2009 w ICAN Institute/Harvard Business Publisher w Warszawie, International Management Development Program 2013 oraz Leader Ship Program 2016 na Universitas Summa w Madrycie. W 2021 roku ukończył prestiżowy Advanced Management Program w IESE Business School w Barcelonie.
Zgodnie z oświadczeniem Pan Cezary Łysenko nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności prowadzonej w przedsiębiorstwie Budimex S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej       i nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

Pan Maciej Olek jest absolwentem Wydziału Budownictwa Politechniki Wrocławskiej. Posiada certyfikat zarządzania projektami PMI oraz George Washington University. Z branżą budowlaną związany od ponad 20 lat, brał udział przy realizacji dużych projektów budowlanych również poza granicami Polski. W latach 2001-2007 pracował w firmie NCC Polska przy realizacji autostrady A2 oraz na projekcie Citytunnel w Malmo (Szwecja) gdzie pełnił rolę zastępcy menedżera projektu. W latach 2008-2009 realizował drogę ekspresową S3. Od 2010 roku związany z Budimex S.A. najpierw w roli kierownika budowy, następnie kierownika i dyrektora kontraktu. Od jesieni 2014 roku odpowiedzialny za budowanie kompetencji Budimex S.A. w zakresie budownictwa kolejowego najpierw w roli Dyrektora Rejonu, następnie Dyrektora Oddziału,    a od maja 2020 roku w roli Dyrektora Budownictwa Kolejowego. Członkiem Zarządu Budimeksu SA jest od stycznia 2023 r.
Zgodnie z oświadczeniem Pan Maciej Olek nie prowadzi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności prowadzonej w przedsiębiorstwie Budimex S.A., nie uczestniczy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej       i nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

09 kwi 2024
Raport bieżący nr 34/2024

Zarząd Budimeksu SA informuje, że w dniu 09 kwietnia br. Rada Nadzorcza Budimeksu SA powołała Pana Artura Popko do pełnienia funkcji prezesa Zarządu, dyrektora generalnego Budimeksu SA na okres XI, wspólnej dla Zarządu kadencji obejmującej lata obrotowe 2025, 2026 i 2027. Mandat Zarządu XI kadencji upływa z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimex S.A., na którym zatwierdzone zostaną sprawozdania finansowe za rok 2027.
Wyżej wymieniona uchwała Rady Nadzorczej Budimeksu SA wejdzie w życie z dniem odbycia Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Budimeksu SA za 2023 r. oraz uzyskania przez Pana Artura Popko absolutorium z wykonania obowiązków członka Zarządu w 2023 roku.

Pan Artur Popko jest absolwentem Wydziału Budownictwa i Inżynierii Środowiska Politechniki Białostockiej o specjalności Budownictwo Komunikacyjne.
Od 2004 roku związany z Grupą Budimex (Budimex Dromex), gdzie pełnił funkcję kierownika budowy, a następnie kontraktu. W roku 2009 awansował na stanowisko Dyrektora Rejonu. Od roku 2011 dyrektor Budownictwa Komunikacyjnego. W 2014 objął funkcję Dyrektora Budownictwa Infrastrukturalnego Budimeksu SA. Jest współtwórcą dywizji budownictwa infrastrukturalnego Budimex. Od 2019 roku Wiceprezes i Dyrektor Operacyjny Budimex. Od maja 2021 r. Prezes Zarządu Budimex S.A.

Pan Artur Popko nie prowadzi działalności wykonywanej poza przedsiębiorstwem Budimex S.A., która jest w stosunku do działalności wykonywanej w przedsiębiorstwie Budimex S.A. konkurencyjna, nie uczestnicy w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej, spółki kapitałowej i nie uczestniczy w konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu, nie jest wpisany do Rejestru Dłużników Niewypłacalnych prowadzonego na podstawie ustawy o Krajowym Rejestrze Sądowym.

09 kwi 2024
Raport bieżący nr 33/2024

Zarząd Budimeksu SA informuje, że w dniu 9 kwietnia 2024 r. Rada Nadzorcza Budimeksu SA wybrała zgodnie z rekomendacją Komitetu Audytu firmę Ernst & Young Audyt Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedzibą w Warszawie, ul. Rondo ONZ 1, 00-124 Warszawa do dokonania przeglądu półrocznych sprawozdań finansowych Budimex SA i Grupy Budimex za okres 6 miesięcy 2024, 2025 i 2026 roku oraz badania sprawozdań finansowych Budimex SA wraz ze sprawozdaniem skonsolidowanym Grupy Budimex za lata obrotowe 2024-2026. Wybór audytora nastąpił zgodnie z obowiązującymi przepisami i normami zawodowymi. Umowa zostanie zawarta na okres trzech lat.

Firma Ernst & Young Audyt Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. jest wpisana na listę podmiotów uprawnionych do badania sprawozdań finansowych prowadzoną przez Polską Agencję Nadzoru Audytowego pod numerem ewidencyjnym 130.

Firma Ernst & Young Audyt Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. dokonywała przeglądów sprawozdań finansowych za okresy 6 miesięcy w latach 2017-2023 oraz badania sprawozdań finansowych Budimex SA i wybranych spółek Grupy Budimex wraz ze sprawozdaniem skonsolidowanym Grupy Budimex za lata obrotowe 2017-2023.

09 kwi 2024
Raport bieżący nr 32/2024

Zarząd Budimeksu S.A. w nawiązaniu do raportu nr 16/2024 z dnia 26 lutego 2024 r. informuje, że zdecydował zarekomendować Zwyczajnemu Walnemu Zgromadzeniu w 2024 roku podjęcie decyzji o wypłacie dywidendy w wysokości 35,69 złotych (słownie: trzydzieści pięć złotych i sześćdziesiąt dziewięć groszy) brutto na jedną akcję.

Na dywidendę proponuje się przeznaczyć całość zysku netto za okres od 1 stycznia 2023 roku do 31 grudnia 2023 roku w kwocie 749.569.174,76 złotych oraz część kapitału zapasowego utworzonego z zysków z lat ubiegłych w kwocie 161.600.022,86 złotych.

Wypłatą dywidendy rekomenduje się objąć wszystkie akcje Budimeksu S.A., tj. 25.530.098 (słownie: dwadzieścia pięć milionów pięćset trzydzieści tysięcy dziewięćdziesiąt osiem) akcji.

Zarząd Budimeksu S.A. proponuje ustalić dzień dywidendy, tj. dzień ustalenia listy akcjonariuszy uprawnionych do dywidendy za 2023 rok
na dzień 29 maja 2024 roku, a termin wypłaty dywidendy proponuje się ustalić na dzień 06 czerwca 2024 roku.

Zarząd Budimex S.A. przedstawia niniejszą rekomendację na podstawie danych zawartych w ww. raporcie nr 16/2024 z dnia 26 lutego 2024 r.
i wskazuje, iż zgodnie z wcześniejszymi informacjami sprawozdanie za 2023 r. wraz ze sprawozdaniem z badania zostanie opublikowane w dniu 10 kwietnia 2024 r.

05 kwi 2024
Raport bieżący nr 31/2024

W nawiązaniu do raportu bieżącego nr 66/2023 z dnia 22 listopada 2023 r., Zarząd Budimeksu S.A. informuje o powzięciu informacji wraz z uzasadnieniem o unieważnieniu czynności, o której mowa w raporcie bieżącym nr 66/2023 z dnia 22 listopada 2023 r.
Budimex S.A. rozważa skorzystanie ze środków ochrony prawnej.

05 kwi 2024
Raport bieżący nr 30/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że 05-04-2024 roku Port Lotniczy Wrocław S.A. z siedzibą we Wrocławiu wybrał ofertę Budimeksu S.A. jako najkorzystniejszą w postępowaniu przetargowym pn. Budowa i przebudowa płaszczyzn lotniskowych w Porcie Lotniczym we Wrocławiu.

Informacja, iż nasza oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym została opublikowana w dniu 12-03-2024 r. w raporcie bieżącym nr 20/2024.

Wartość oferty: 365 847 385,00 zł netto

Termin rozpoczęcia robót: od dnia podpisania umowy

Termin zakończenia robót: 26 miesięcy od dnia podpisania umowy

Okres gwarancji: do 5 lat

Okres rękojmi: do 5 lat

Zaliczka: brak

Warunki płatności: 30 dni od daty dostarczenia Zamawiającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT przez Wykonawcę

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 5% ceny całkowitej podanej w ofercie

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: 35% ceny ofertowej brutto

Zamawiający ma prawo dochodzić odszkodowania uzupełniającego na zasadach Kodeksu cywilnego, jeżeli szkoda przewyższy wysokość kar umownych.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość oferty przekracza próg 172.381 tys. zł netto

05 kwi 2024
Raport bieżący nr 29/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że 05.04.2024r. Konsorcjum w składzie Budimex S.A. (Partner Konsorcjum, udział 50%), Gülermak Ağir Sanayi Inşaat ve Taahhüt A.Ş. (Partner Konsorcjum, udział 5%) oraz Gulermak Sp. z o.o. (Lider Konsorcjum, udział 45%) zostało poinformowane przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Rzeszowie o tym, że jego oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym pn. Zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku Jawornik – Lutcza dł. ok. 5,25 km

Powyższe nie oznacza wyboru oferty Konsorcjum jako najkorzystniejszej, gdyż postępowanie dotyczące oceny ofert nie zostało ostatecznie zakończone.

Wartość złożonej przez Konsorcjum oferty: 1 552 564 000,00 zł netto

Termin rozpoczęcia kontraktu: dzień zawarcia umowy przez Strony

Termin zakończenia kontraktu: 59 miesięcy od daty zawarcia umowy

Do czasu realizacji Robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca, liczonych jako cztery miesiące). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca, liczone jako cztery miesiące).

Okres gwarancji dla robót głównych: do 15 lat

Okres rękojmi: 60 miesięcy liczonych od daty wskazanej w Świadectwie Przejęcia

Zaliczka: od 1% do 10 % Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej brutto

Warunki płatności: do 30 dni od daty dostarczenia do Zamawiającego faktur VAT wystawionych na kwoty poświadczone w Świadectwach Płatności

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 10 % ceny brutto podanej w ofercie

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: 20% Zaakceptowanej Kwoty Kontraktowej netto

Zamawiający zastrzega sobie prawo do żądania odszkodowania uzupełniającego przenoszącego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody, powstałej lub mogącej powstać w związku z niewykonaniem lub nienależytym wykonywaniem przez Wykonawcę umowy.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość oferty przekracza próg 172.381 tys. zł netto.

28 mar 2024
Raport bieżący nr 28/2024

Zarząd Budimeksu S.A. zawiadamia, że w dniu 28.03.2024 r. została zawarta umowa pomiędzy Miejskim Zarządem Dróg w Częstochowie a Budimeksem S.A. w postępowaniu przetargowym pn. „Budowa węzła drogowego Al. Wojska Polskiego ‎DK-1 wraz z nowym przebiegiem DK-46 w Częstochowie”.

Informacja, iż nasza oferta została oceniona najwyżej w postępowaniu przetargowym i wybrana jako najkorzystniejsza zostały opublikowane w ‎dniu 28.07.2023 r. w raporcie bieżącym nr 48/2023 oraz w dniu 05.01.2024 r. w raporcie bieżącym nr 1/2024.

Wartość umowy: 195 931 355,00 zł netto

Termin rozpoczęcia robót: od dnia podpisania umowy

Termin zakończenia robót: maksymalnie 48 miesięcy od dnia zawarcia umowy

Okres gwarancji: 120 miesięcy

Okres rękojmi: 120 miesięcy

Zaliczka: 10 000 000,00 PLN wyłącznie pod warunkiem dochowania przez Wykonawcę terminu na przekazanie Zamawiającemu kompletnej koncepcji architektoniczno-budowlanej

Warunki płatności:  30 lub 35 dni od daty otrzymania przez Zamawiającego prawidłowo wystawionej faktury VAT ze wszystkimi dokumentami przez Wykonawcę w zależności od źródeł finansowania projektu

Gwarancja bankowa dobrego wykonania: 5% ceny ofertowej brutto

Istotne warunki umowy, charakterystyczne dla tej umowy, w szczególności te, które odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla danego typu umów: inwestycja dofinansowana z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.

Maksymalna wartość kary umownej płaconej przez Wykonawcę: 30% wynagrodzenia brutto

Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego do wysokości poniesionej szkody.

Pozostałe warunki kontraktowe nie odbiegają od standardów rynkowych.

Wartość umowy przekracza próg 172.381 tys. zł netto.

Budimex w liczbach

0

Portfel zamówień Grupy Budimex na koniec 2023 roku (MLD PLN)

0

Przychody Grupy Budimex w 2023 roku (MLN PLN)

0

EBIT grupy Budimex w 2023 roku (M PLN)

0

zrealizowanych kontraktów budowlanych

Skontaktuj się z nami!

Dane kontaktowe do osób odpowiedzialnych za komunikację z inwestorami.

Michał Kielin

Kierownik ds. Analiz i Relacji Inwestorskich

Kamil Sochanek

Kierownik ds. Relacji Inwestorskich