Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
01.10.2019
Na budowie tzw. obwodnicy Łańcuta wbito wczoraj „symboliczną łopatę”. Wykonawcą prac jest Budimex S.A. Umowę na kwotę: 115 847 768,51 zł brutto podpisano 18 maja 2018 r. Zakończenie inwestycji zaplanowano na wrzesień 2021 r.
Rozbudowa drogi krajowej nr 94 realizowana jest w systemie „optymalizuj-projektuj-buduj”. Wykonawca zaprojektował i uzyskał wymagane prawem decyzje. Aktualnie Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę zmiany wydanej w 2010 r. decyzji ZRID, której uzyskanie planowane jest na koniec października br. Po uzyskaniu decyzji, Wykonawca przystąpi do robót drogowych w pełnym zakresie. – Obecnie prowadzimy roboty przygotowawcze w oparciu o obowiązującą decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji w możliwym do wykonania zakresie tak, abyśmy po otrzymaniu zmiany decyzji ZRID, mogli przed okresem zimowym wykonać jak najwięcej prac – powiedział Jarosław Jochymek, Dyrektor Kontraktu, Budimex S.A.
Wykonawca skupia się teraz głównie na odcinku DK94 w miejscowości Głuchów, gdzie trwa:
>> usuwanie drzew i krzewów z porządkowaniem terenu,
>> zdejmowanie warstwy humusu,
>> rozbiórka nawierzchni,
>> przygotowanie terenu do realizacji objazdów,
>> rozpoznanie saperskie, środowiskowe i archeologiczne,
>> przygotowanie dojazdów do planowanego do realizacji obiektu mostowego,
>> inwentaryzacje budynków, dróg i terenów pod planowany gazociąg,
>> przygotowanie terenów pod skład materiałów.
Zakres robót
W ramach zadania przewiduje się pozostawienie przekroju drogi krajowej jako jednojezdniowej, dwupasowej (po jednym pasie w każdym kierunku), z pasem jezdni wyłączonej z ruchu z barierą ochronną, na długości 5,82 km. Roboty będą polegały na wymianie konstrukcji drogowej, a tam gdzie będzie to konieczne, na poszerzeniu korpusu drogowego. Prace będą prowadzone przy utrzymaniu ciągłości ruchu dwukierunkowego na DK94.
Zakres prac obejmuje także przebudowę skrzyżowań jednopoziomowych – 5 rond na przecięciu DK 94 z: DW 877, DW 881, ul. Graniczną (łącznik do autostrady A4), ul. Kościuszki i DP 1520R oraz skrzyżowanie zwykłe z ul. Piłsudskiego. Wykonawca wybuduje także most drogowy na rzece Sawa o dł. 33 m, drogi dojazdowe oraz przebuduje i wybuduje urządzenia infrastruktury technicznej:
>> sieci wodociągowe, kanalizacyjne, gazowe, w tym przebudowę sieci gazu wysokiego ciśnienia DN400 na dł. 6 km,
>> sieci energetyczne, teletechniczne, kanał technologiczny, oświetlenie,
>> urządzenia bezpieczeństwa ruchu, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe i poziome.
Mając na uwadze bezpieczeństwo uczestników ruchu, zwłaszcza tych najmniej chronionych czyli pieszych i rowerzystów, zakłada się budowę obustronnych chodników i ciągów pieszo-rowerowych oraz zatok autobusowych.
W ramach prac projektowych, Wykonawca zaproponował nowe rozwiązania, do których zgłoszone zostały wnioski władz samorządowych. GDDKiA wychodząc naprzeciw zgłoszonym postulatom, w znaczącej części uwzględnił je w zamiennym projekcie budowlanym.
Przykłady wprowadzonych zmian na podstawie postulatów samorządów:
>> zaprojektowano wjazd i wyjazd z terenów: MOSiR, Szpitala Powiatowego, Centrum Kształcenia i Zespołu Szkół Technicznych do DK94 na prawoskręty z możliwością wykonania manewru lewoskrętu,
>> zaprojektowano nowe zatoki autobusowe lub zmieniono lokalizację istniejących,
>> zaprojektowano nowe przejścia dla pieszych lub zmieniono ich lokalizację,
>> zaprojektowano bezpośredni włączenie do DK94 m.in. ul. Bema i ul. Orzeszkowej,
>> zaprojektowano bezpośrednie włączenie jezdni dodatkowej do ronda w Głuchowie ze względu na lokalizację Ośrodka Kultury i OSP.
Podstawowe parametry techniczne inwestycji:
>> Klasa drogi: GP
>> Długość drogi: 5,82 km
>> Obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
>> Obciążenie obiektów: Nośność kl. „A” wg. PN 85/S – 10030 oraz „Stanag C 150”
>> Przekrój poprzeczny: 1×2
>> Szerokość pasów ruchu: 3,5 m
>> Kategoria obciążenia ruchem:KR5
>> Chodniki: 2,0 m
>> Ciągi pieszo – rowerowe: 3,5-4,0 m
>> Szerokość jezdni dróg dojazdowych: 3,50 – 6,00 m
>> Środkowa część jezdni wyłączona z ruchu o nawierzchni bitumicznej i kostki brukowej: 3,5 m
Kalendarium:
>> Nazwa zadania:„Kontynuacja budowy przy optymalizacji rozwiązań projektowych zadania pn. Rozbudowa drogi krajowej Nr 4 (E-40) Jędrzychowice – Korczowa wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną, budowlami i urządzeniami budowlanymi odc. Łańcut – Głuchów km 613+767 do 619+589,86”.
>> Uzyskanie decyzji środowiskowej:1 grudnia 2006 r.
>> Postanowienie Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie uzgadniające warunki realizacji przedsięwzięcia: 26 lipca 2010 r.
>> Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID):29 września 2010 r.
>> Ostateczność decyzji ZRID– 26 listopad 2013 r.
>> Ostateczność decyzji środowiskowej: 19 stycznia 2017 r.
>> Ogłoszenie przetargu na Wykonawcę robót: 15 lipca 2017 r.
>> Podpisanie umowy z Wykonawcą: 18 maja 2018 r. (Wykonawca: Budimex S.A., kwota: 115 847 768,51 zł brutto, termin: 34 miesiące)
>> Ogłoszenie przetargu na Konsultanta: 13 września 2017 r.
>> Podpisanie umowy z Konsultantem: 15 czerwca 2018 r. (Promost Consulting Sp. z o.o. sp.k.)
>> Złożenie wniosku o zmianę decyzjiZRID: 18 marca 2019 r.
>> Wszczęcie postępowania przez Wojewodę Podkarpackiego ws. zmiany decyzji ZRID: 23 maja 2019 r.
Budimex Ip Obwodnicalancut Wbicielopaty 20191001
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex