Strona główna > Media > Budimex wybuduje kolejny odcinek drogi S19 Via Carpatia
Znajdź w Mediach:
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
21.12.2018
Budimex S.A. i Generalna Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w obecności Ministra Infrastruktury Andrzeja Adamczyka podpisali 21 grudnia umowę na zaprojektowanie i realizację 8 kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S19 Via Carpatia od Węzła Kamień do Węzła Sokołów Małopolski Północ. Wartość kontraktu wynosi 286 mln złotych brutto.
Droga z dwoma węzłami, dwoma Miejscami Obsługi Podróżnych (MOP) i Obwodem Utrzymania Drogi (OUD) powstanie w ciągu 34 miesięcy od daty podpisania umowy. Odcinek S19 realizowany przez Budimex będzie ostatnim odcinkiem w budowie który połączy Rzeszów z Lublinem – pozostałe odcinki między tymi aglomeracjami są już w trakcie realizacji.
Prace budowlane rozpoczniemy w I kwartale 2020 roku. Będziemy dążyć do skończenia prac w najszybszym terminie – nawet przed zaplanowanym końcem prac budowlanych wynikającym z umowy w kwietniu 2022 roku – mówi Grzegorz Domaradzki – Dyrektor Oddziału Budownictwa Infrastrukturalnego Południe Budimeksu. Kolejny na północ odcinek S19 od węzła Nisko Południe (bez węzła) do węzła Sokołów Małopolski Północ (z węzłem) o długości 10 km realizuje także Budimex. Budowa tego odcinka zakończy się w 2021 roku.
Jesteśmy generalnym wykonawcą trzech ważnych odcinków Via Carpatia w województwie podkarpackim i lubelskim. Realizujemy w Polsce Wschodniej kilkanaście ważnych projektów budowlanych – drogowych i kubaturowych jak obwodnica Suwałk, Muzeum Pamięci Sybiru w Białymstoku czy Muzeum Żołnierzy Wyklętych w Ostrołęce – dodaje Grzegorz Domaradzki.
Początek trasy Via Carpatia ma zaczynać się na Litwie, biec przez m.in przez Polskę, Węgry czy Bułgarię, a kończyć się aż w greckich Salonikach. Nowy szlak komunikacyjny ma istotny wpływ na rozwój wschodnich regionów Polski.
Wartość inwestycji netto: 232 848 549,99 zł
Wartość inwestycji brutto: 286 403 716,49 zł
Okres realizacji: 34 miesiące
Gwarancja jakości: 10 lat
Okres zimowy trwa od 15 grudnia do 15 marca (trzy miesiące).
W etap projektowania wlicza się okresy zimowe.
Etap projektowania liczony jest do uzyskania decyzji ZRID
Parametry drogi ekspresowej:
Przekrój budowany – 2×2
Przekrój docelowy – 2×3
rodzaj konstrukcji nawierzchni – podatna
klasa techniczna – S
prędkość projektowa Vp – 100 km/h
ilość i szerokość pasów ruchu – 2 x 2 x 3,5 m
pas dzielący wraz z opaskami – 5 m
rezerwa pod trzeci pas ruchu – na zewnątrz
dla przekroju docelowego
szerokość opaski – 0,5 m
pas awaryjny – 2,5 m
szerokość pobocza gruntowego – 0,75 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska oraz innych urządzeń i obiektów do elektronicznego systemu poboru opłat a także systemu zarządzania ruchem
kategoria ruchu – KR 7
obciążenie nawierzchni – 115 kN/oś
skrajnia pionowa – 5,0 m
pochylenie poprzeczne – 2,5 %
BUDIMEX SA to polski lider branży budowlanej, który od 50 lat pracuje na rzecz rozwoju gospodarczego Polski. Notowany na polskiej giełdzie generalny wykonawca wybudował co czwarty kilometr dróg ekspresowych i autostrad w Polsce. Do kompetencji Budimeksu należą budowy, przebudowy, modernizacje, rozbudowy, remonty oraz projektowanie inwestycji: drogowych, kolejowych, lotniskowych, kubaturowych, energetycznych, przemysłowych i ekologicznych. Największą część działalności spółki zajmują kontrakty drogowe. Innowacyjność i zaangażowanie firmy sprawiają, że to właśnie jej powierzane są największe i najbardziej reprezentacyjne inwestycje drogowe w Polsce np. odcinki Via Baltica – drogi ekspresowej, która jest jedną z najważniejszych inwestycji na Mazurach. Do najistotniejszych realizacji w tym sektorze należy także budowa odcinka trasy S-17, łączącej Lublin z Warszawą czy budowa i odnowienie odcinków trasy S7, która łączy trzy duże aglomeracje: gdańską, warszawską i krakowską. W tej chwili spółka realizuje ok. 125 inwestycji drogowych, w skład których wchodzą budowy i modernizacje dróg lokalnych oraz krajowych. Są to m.in. projekt i budowa obwodnicy Suwałk, Olsztyna, Trasa Niepodległości w Białymstoku czy Trasa Łagiewnicka w Krakowie
Budimex Ip S19