Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
03.10.2025
Budimex zdobył cztery prestiżowe nagrody podczas Gali Finałowej XXXV edycji konkursu „Budowa Roku”, organizowanego przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa. Wyróżnienia przyznano za projekty: Waterfront II, Port Gdynia, kładkę pieszo-rowerową nad Wisłą oraz halę sportową w Ziębicach.
Konkurs „Budowa Roku”, organizowany nieprzerwanie od 35 lat przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, jest jednym z najbardziej prestiżowych laurów w polskim sektorze budowlanym. Wydarzenie objęte patronatem ministerstw, instytucji i kluczowych organizacji branżowych, ma na celu identyfikację i promocję budynków, budowli i procesów inwestycyjnych, w przypadku których osiągnięto wyróżniające się wyniki realizacyjne.
Jubileuszowa – XXXV edycja konkursu „Budowa Roku” – stanowiła wyjątkową okazję nie tylko do rywalizacji o prestiżowe wyróżnienia, ale była także formą podtrzymania i kultywowania bogatej i wielowiekowej tradycji polskiej myśli techniczno-inżynieryjnej.
Podczas Gali Finałowej Budimex otrzymał dwie nagrody I stopnia, tzw. Oskary Budowlane – za prace przy realizacji „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Morskiego w Gdyni” oraz budowę nowoczesnego kompleksu biurowo-mieszkaniowego Waterfront II w Gdyni.
Projekt „Poprawa dostępu kolejowego do Portu Morskiego w Gdyni” o wartości 1,9 miliarda złotych netto obejmował kompleksową przebudowę stacji kolejowej Port Gdynia, w tym rejonów przedportowych oraz infrastruktury towarzyszącej. Prace modernizacyjne, w które codziennie zaangażowane było blisko 600 osób oraz 200 jednostek sprzętowych, obejmowały unowocześnienie 115 km torów, montaż 359 rozjazdów oraz elektryfikację dojazdów do portu. Dodatkowo przebudowano 13 km dróg, most kolejowy oraz 25 przejazdów kolejowo-drogowych. Powstały także dwa nowe wiadukty kolejowe, budynek Lokalnego Centrum Sterowania, dwie nastawnie kolejowe oraz nowy budynek biurowy PKP Cargo. Strategiczny projekt znacząco usprawnił transport kolejowy w jednym z najbardziej kluczowych dla Polski węzłów transportowych, pozwalając na zwiększenie przepustowości i efektowności obsługi logistycznej.
W ramach drugiej fazy projektu Waterfront w Gdyni powstały dwa budynki mieszkalne z 126 lokalami o powierzchni użytkowej 8 872 m² oraz dwa budynki biurowe o powierzchni użytkowej 9 872 m². Na poziomie parteru znajduje się 27 lokali usługowych. Przebudowano również infrastrukturę podziemną w rejonie ulic Waszyngtona, Jana Pawła II i Hryniewickiego, a także nawierzchnie drogowe i chodników wzdłuż tych ulic. Wykonano liczne nasadzenia drzew, krzewów, bylin i trawników oraz elementy małej architektury z blach corten i drewna bangkirai. Pod budynkami powstał parking podziemny na 260 pojazdów.
Nagrodę II stopnia przyznano dwóm innym obiektom, za budowę których również odpowiadał Budimex: kładce pieszo-rowerowej nad Wisłą oraz hali widowiskowo-sportowej w Ziębicach.
Kładka pieszo-rowerowa nad Wisłą, łącząca warszawskie Śródmieście z Pragą-Północ, stanowi najdłuższą przeprawę dla pieszych i rowerzystów w Polsce oraz jedną z największych tego typu inwestycji w Europie. Obiekt ma zmienną szerokość wynoszącą od 6,9 do 16,3 metra i został wyposażony w balustrady z oświetleniem LED oraz system monitoringu. Konstrukcja jest w pełni dostosowana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności, a na jej długości wygospodarowano dwie strefy wypoczynkowe.
Hala sportowo-widowiskowa w Ziębicach ma powierzchnię ponad 3,7 tys. m², a jej wysokość to 11,35 metrów. Z jej trybun widowiska może podziwiać prawie 700 osób, a przemyślane rozwiązania, takie jak składane teleskopowo trybuny, pozwalają dostosować przestrzeń do potrzeb każdego wydarzenia.
To kolejny raz, gdy Budimex został wyróżniony w konkursie organizowanym przez Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa. W poprzednich latach spółka była laureatem nagród I, II i III stopnia za takie projekty jak: modernizacja węzła kolejowego LOT C odcinek Most Wisła – Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg, most kolejowy nad Regalicą czy Zintegrowane Centrum Komunikacyjne w Lublinie.
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Specjalista ds. Public Relations