Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Informacje dla inwestorów
Bieżące notowania
Zobacz więcejRaporty bieżące
Zobacz więcejWskaźniki finansowe
Bieżące notowania
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
21.12.2022
Budimex zakończył budowę trasy ekspresowej S6 na odcinku Luzino (bez węzła) – Szemud (z węzłem) i tym samym oddał do użytku fragment Trasy Kaszubskiej o długości 10 km w województwie pomorskim. Dodatkowo w ramach kontraktu generalny wykonawca zrealizował 10 km dróg dojazdowych, lokalnych i zjazdów do obsługi terenu przyległego. Wyłącznie w grudniu br. Budimex oddał do użytku blisko 45 kilometrów dróg ekspresowych w całej Polsce.
Część drogi ekspresowej S6 łączącej Słupsk z Gdańskiem składa się z trzech odcinków realizacyjnych o łącznej długości blisko 41 km: Boże Pole – Luzino, Luzino – Szemud oraz Szemud – Gdynia Wielki Kack. W ramach projektu Budimex wybudował środkowy odcinek, w tym m.in. dwujezdniową drogę o długości ponad 10 km. Dodatkowo powstało 10 km ulic dojazdowych, lokalnych i zjazdów do obsługi terenu przyległego do Trasy Kaszubskiej. Dostęp do S6 zapewnia węzeł Szemud wybudowany na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką DW 224.
W ramach projektu powstało 13 obiektów inżynierskich – 2 mosty, 9 wiaduktów, przejście dla małych zwierząt oraz 1 estakada – największa na całym 40-kilometrowym odcinku o wysokości 30 metrów i długości 200 metrów, wykonana w technologii nawisowej. Obiekt powstał nad doliną w okolicach miejscowości Milwino.
– Budowa trasy S6 to ważna zmiana dla ruchu drogowego w całej aglomeracji trójmiejskiej, która pozwoli na odciążenie m.in. istniejącej drogi krajowej i głównych szlaków komunikacyjnych – mówi Dyrektor Kontraktu, Piotr Sumiła. – Projekt był skomplikowany ze względu na swoje pagórkowate ukształtowanie terenu oraz podmokły grunt, który wymagał szczególnego wzmocnienia podłoża i prac hydrotechnicznych – dodaje Sumiła.
Na budowie tego odcinka S6 każdego dnia pracowało około 300 pracowników i podwykonawców. Wartość kontraktu to 335,8 mln zł brutto. Prace nad inwestycją w systemie „Projektuj i Buduj” rozpoczęły się w połowie 2018 roku i zakończyły na początku 2022 r. Zamawiającym jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Gdańsku.
Budimex Zrealizowal Kolejnych 10 Km Drogi Ekspresowej S6
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex