Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
13.09.2023
Grupa Budimex pokaże na Międzynarodowych Targach Kolejowych TRAKO w Gdańsku najnowsze pojazdy do szybkiej modernizacji linii kolejowych. Na torach wystawowych będzie również strefa dla gości. Polski generalny wykonawca będzie również partnerem gali TRAKO. Budimex pierwszy raz będzie obecny w takim zakresie na największych w Europie Środkowej targach kolejowych.
Podbijarka
Będzie to Unimat 09-4×8/4s Dynamic – najnowsza podbijarka uniwersalna, która została oficjalnie przekazana Budimeksowi podczas Międzynarodowych Targów TRAKO 2021 w Gdańsku. To dwupokładowa, 10-osiowa maszyna o wydajności znacznie wyższej niż starsze egzemplarze – ok. 1,2 km podbitego toru na godzinę, przy jednoczesnym płynnym przejściu z toru w rozjazd. Jednoczesne stabilizowanie toru (funkcja DGS) umożliwia rezygnację ze sprowadzania dodatkowej maszyny, a także przywrócenie ruchu po podbiciu toru z prędkością rozkładową bez wprowadzania miejscowych czasowych ograniczeń prędkości.
Profilarka
Kolejnym urządzeniem, które pokaże polski generalny wykonawca to profilarka tłucznia USP 2010 SWS. Profilarki to samojezdne maszyny zajmujące się przemieszczaniem podsypki tłuczniowej. Regulują jej ilość w miejscach, w których występuje jej nadmiar, przesuwając ją w miejsca, gdzie brakuje tłucznia. Wykorzystują zespoły robocze (pługi robocze, urządzenia zbierające z obrotową szczotką, przenośniki taśmowe, zasobniki tłucznia i zsypy podsypki) do kształtowania i profilowania pryzmy podtorza.
Budimex posiada trzy podbijarki torowe firmy Plasser & Theurer: CSM 09-32 Duomatic z roku 2018 oraz dwa Unimaty: 09-4×4/4s Dynamic wyprodukowane w 2018 i w 2019 roku. Oprócz tego firma ma dwie profilarki toru oraz jeden stabilizator toru. Na stanie spółki jest także jedna lokomotywa oraz kilkadziesiąt wagonów samowyładowczych do przewozu tłucznia oraz wagony platformy, a także mniejszy sprzęt, w tym nowoczesne wózki geodezyjne. Budimex Kolejnictwo dysponuje także pociągiem sieciowym oraz pojazdami dwudrogowymi i platformami do wyciągania sieci.
„Budimex dysponuje już ponad 80 jednostkami taboru i maszyn torowych. Jest to skala pozwalająca nam na samodzielną obsługę kontraktów realizowanych w Polsce i za granica. Budimex stara się realizować wszystkie prace z wykorzystaniem własnego sprzętu. W przyszłości, jeśli uda się wygrać kontrakty kolejowe za granicą, zakupiony sprzęt będzie używany także poza Polską” – mówi Maciej Olek – uczestnik tegorocznych targów TRAKO i Członek Zarządu – Dyrektor Budownictwa Kolejowego i Energetycznego Budimex.
Ludzie
Na targach TRAKO Budimex będzie reprezentowany przez m.in. Dyrektora Dywizji Budownictwa Kolejowego Dariusza Baca, przedstawiciela Rail BX – Roberta Nowackiego i Dyrektora Oddziału Czeskiego Rafała Zachutę. Budimex jest obecnie w pierwszej dwójce największych generalnych wykonawców prac budowlanych na sieci kolejowej w Polsce. Największym kontraktem realizowanym przez Budimex jest stacja Warszawa Zachodnia o wartości 1,9 mld zł netto. We wrześniu Budimex został wybrany jedną z firm tworzących polsko-włosko-francuskie konsorcjum, które zbuduje 230 km nowej linii Rail Baltica na Łotwie.
2023 09 13 Grupa Budimex Na Trako 2023
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex