Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Informacje dla inwestorów
Bieżące notowania
Zobacz więcejRaporty bieżące
Zobacz więcejWskaźniki finansowe
Bieżące notowania
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
21.12.2022
Budimex zakończył budowę kolejnego odcinka drogi ekspresowej S5 dla Generalnej Dyrekcji Dróg i Autostrad Oddział w Olsztynie.
Nowy odcinek S5 łączy obwodnicę Ostródy w ciągu drogi krajowej nr 16 z dotychczasowym przebiegiem drogi krajowej nr 16 w rejonie miejscowości Wirwajdy wraz z dostosowaniem istniejącego odcinka DK16 od węzła Ostróda południe do węzła Ostróda zachód. Budowa S5 w standardzie 2+2 pasy rozpoczęła się w lipcu 2020 roku. Termin kontraktowy zgodnie z umową przypadał na 28.05.2023 r. Wartość kontraktu z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Olsztynie wynosi 165,6 mln zł netto.
Podczas realizacji inwestycji wykorzystano blisko 1 000 000 m3 gruntów. Dodatkowo w związku z zaleganiem gruntów słabonośnych do głębokości 13,5 m na obszarze 12 500 m2 wykonano wzmocnienie terenu kolumnami betonowo żwirowymi o maksymalnej długości kolumn. Docelowo wbudowano w drogę 75 000 ton mas bitumicznych.
Powstały 4 nowe obiekty inżynieryjne w ciągu drogi ekspresowej (2 przejścia dolne dla zwierząt dużych, 2 wiadukty drogowe nad drogami istniejącymi) i 2 obiekty inżynierskie nad drogą ekspresową. Budimex zrealizował także 6 przepustów do celów ekologicznych przeznaczonych dla małych zwierząt. Podczas budowy obiektów inżynierskich wykorzystano 7 000 m3 betonu oraz 600 ton stali.
Budowa S5 na odcinku Ornowo – Wirwajdy jest kolejną inwestycją drogową Budimeksu na Warmii i Mazurach. Wcześniej polski wykonawca zrealizował obwodnicę Smolajn i Olsztyna oraz południową obwodnicę Ostródy Pododcinek B, czyli blisko 10 – kilometrowy fragment trasy ekspresowej S7 (9,7km) i niewiele krótszą drogę krajową DK16 (9km). Na zakres robót ostródzkiej inwestycji składało się również wybudowanie największego w Europie mostu typu extradosed. Rekordowa czteroprzęsłowa inwestycja o łącznej długości 677 metrów została wykonana w technologii nawisowej.
Obecnie w tym województwie Budimex realizuje także rozbudowę DW nr 527 na odcinku odc. Łukta – Olsztyn. Termin zakończenia prac planowany jest na czerwiec 2023 roku.
Powiązane informacje:
Obwodnica Smolajn zrealizowana przed terminem | Biuro prasowe Budimex SA
Budimex Ip S5 Ornowo Wirwajdy
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex