Skontaktuj się z nami!
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Menu
O nas
Oferta
Więcej informacji o nas
OZE
Rynki zagraniczne
Kontrahenci
Relacje inwestorskie
Raporty bieżące
Zobacz więcejESG
Bezpieczeństwo
To nasz priorytet i wspólne dobro. Dążymy do tego, by nasi pracownicy i partnerzy, po zakończeniu prac, wrócili bezpiecznie do domu.
Zobacz więcej
Kariera
Media
O wszystkim tym, co robimy.
Na bieżąco.
Znajdź w Mediach:
21.06.2022
Budimex zakończył prace związane z przebudową układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E-59 na odcinku Rokietnica – Wronki. odcinek o długości 35,14 km jest częścią linii kolejowej relacji Poznań Główny – Szczecin Główny. Inwestorem kontraktu są PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
W ramach kontraktu podpisanego w dn. 14 września 2018 r. modernizacją objęto nawierzchnię torową, sieć trakcyjną, zasilanie, naprawę i modernizację obiektów inżynieryjnych, a także przebudowę peronów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę nowego odwodnienia.
Zakres prac obejmował:
Prace torowe Budimex realizował nowym sprzętem trakcyjnym, korzystając z własnego parku maszynowego.
– Odcinek Rokietnica-Wronki to kolejny zaawansowany projekt o strategicznym znaczeniu dla całego krajowego transportu kolejowego. Linia E-59 stanowi element transeuropejskiej sieci transportowej. Budimex jest obecnie w czołówce wykonawców w zakresie modernizacji infrastruktury kolejowej. Nasze doświadczenie, ludzie i sprzęt umożliwiają nam realizację każdej inwestycji kolejowej w Polsce – mówi Artur Popko, Prezes Budimex S.A.
W ramach zrealizowanych robót wykorzystano:
Kontrakt obejmował m.in. powstanie nowoczesnego, zaawansowanego technicznie mostu przez Wartę we Wronkach, o długości wynoszącej 193 m.
– Innowacyjność wykorzystanego rozwiązania technicznego polega na zastosowaniu konstrukcji ustroju nośnego, którego głównym elementem jest trójprzęsłowa konstrukcja zespolona w postaci pojedynczego dźwigara stalowego kratowego z żelbetową płytą współpracującą. Długość mostu w osiach dylatacji to 193 m. Natomiast rozpiętość teoretyczna przęseł wynosi 86 m długości dla przęsła nurtowego, a przęsła zalewowe mierzą odpowiednio po 52 m długości. Zastosowana technologia pozwoliła na skrócenie czasu realizacji mostu w zakresie jednego toru do 180 dni. Należy tutaj podkreślić, że tego rodzaju rozwiązanie jest pierwszym zastosowanym w Polsce przez firmę Budimex – mówi Maciej Olek, Dyrektor Dywizji Budownictwa Kolejowego Budimex SA.
– Realizacja tej inwestycji miała na celu przede wszystkim podniesienie prędkości ruchu pasażerskiego do 160 km na godzinę, zwiększenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach drogowo-kolejowych, zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury kolejowej, ale przede wszystkim chodzi o zwiększenie atrakcyjności oferty przewozowej dla pasażera poprzez skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie komfortu podróży i eliminację barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – mówi Paweł Chlasta – Dyrektor Kontraktu Budimex SA.
Budimex jest jednym z liderów budownictwa kolejowego w Polsce. Firma realizuje obecnie kontrakty takie jak m.in. nowa stacja Warszawa Zachodnia, będąca jedną z największych inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych SA. Aktualnie Budimex odpowiada również za przebudowę stacji Ełk oraz stacji Czechowice Dziedzice. Trwają też prace związane przebudową odcinka linii kolejowej E30 Trzebinia-Krzeszowice. W 2021 r. Budimex zakończył modernizację linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin na odcinku Otwock-Pilawa, Pilawa – Dęblin i Dęblin-Nałęczów.
Zakonczenie Modernizacji Linii Kolejowej E59 Odcinek Rokietnica Wronki
Dane kontaktowe do osoby odpowiedzialnej za komunikat
Rzecznik Prasowy Budimex