W ramach kontraktu na przebudowę układów torowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą na linii kolejowej E-59 na odcinku Rokietnica – Wronki, czyli odcinku o długości 35,14 km, który jest częścią linii kolejowej relacji Poznań Główny – Szczecin Główny, modernizacją objęto nawierzchnię torową, sieć trakcyjną, zasilanie, naprawę i modernizację obiektów inżynieryjnych, a także przebudowę peronów, przejazdów kolejowo-drogowych oraz budowę nowego odwodnienia. Budimex przebudował 77 km toru kolejowego,74 km sieci trakcyjnej, 2 stacje kolejowe – Szamotuły i Wronki oraz 3 przystanki – Pamiątkowo, Baborówko i Pęckowo i 10 peronów wraz z małą architekturą oraz dostosowaniem ich do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Generalny wykonawca wykonał też 2 przejścia pod torami, Szamotuły i Wronki. Modernizacji poddano 18 mostów i wiaduktów kolejowych i drogowych i 19 przejazdów kolejowo-drogowych. Prace torowe Budimex realizował nowym sprzętem trakcyjnym, korzystając z własnego parku maszynowego. Kontrakt obejmował też powstanie nowoczesnego, zaawansowanego technicznie mostu przez Wartę we Wronkach, o długości wynoszącej 193 m. Odcinek Rokietnica-Wronki to kolejny zaawansowany projekt o strategicznym znaczeniu dla całego krajowego transportu kolejowego. Linia E-59 stanowi element transeuropejskiej sieci transportowej. Realizacja tej inwestycji miała na celu przede wszystkim podniesienie prędkości ruchu pasażerskiego do 160 km na godzinę, zwiększenie bezpieczeństwa na skrzyżowaniach drogowo-kolejowych, zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury kolejowej, a przede wszystkim zwiększenie atrakcyjności oferty przewozowej dla pasażera poprzez skrócenie czasu przejazdu, zwiększenie komfortu podróży i eliminację barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się.